"תגובה קשה מתמיד"

אחרי הירי לישראל: צה"ל הפציץ בעזה • צפו

בעקבות ירי שלוש הרקטות הערב מעזה לישראל, שאף גרמו לפציעת ארבעה בני אדם מחבלה וחרדה, הגיב צה"ל בהפצצה אווירית מאסיבית על יעדי טרור ברצועה • צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בכסלו תשע"ח | 13.12.17
הפצצת צה"ל בעזה, לפני מספר דקות (צילום: מתוך טוויטר)

מסוקי אפאצי' של חיל האוויר ביצעו הלילה (חמישי) שורת הפצצות על יעדי טרור בעזה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו שלושה יעדים השייכים לארגון הטרור חמאס ומשמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה.

הדבר בא כתגובה לירי מוקדם יותר הערב של שלוש רקטות אל שטחי ישראל, שניים מהם יורטו בידי מערכת כיפת ברזל ואחת נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

על פי הדיווחים העזתיים, מדובר היה ב"תקיפה קש", שנמשכה יותר מ-40 דקות בגלים חוזרים ונשנים, כשיעדיה הם ככל הנראה עמדות הקומנדו הימי של חמאס בצפון מערב הרצועה ומטרה כלשהי בדיר אל בלאח שבמרכז עזה.

עדיין לא ידוע אם היו נפגעים בסדרת התקיפות הנרחבת, כ-20 במספר, מאחר וארגוני הטרור שהעריכו כי תבוא תגובה ישראלית לירי הרקטות המתמשך, הקדימו ופינו את מפקדותיהם.

מדובר צה"ל נמסר, כי חיל האוויר תקף הלילה שלושה יעדים השייכים לארגון הטרור חמאס ומשמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה.

"התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר יישובי הדרום. מדינת ישראל לא תאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחיה ותוסיף להגן עליהם ועל ריבונותה באופן חד ונחרץ", נכתב בהודעה.

מתחילה היה ברור, כי צה"ל לא יוכל להבליג, זאת משום שהג'יאהד האסלאמי יורה זה היום השלישי ברציפות אל שטחי ישראל, כשמתוצאת הירי האחרון אף נפצעו ארבעה אזרחים באורח קל.

הנזק לבית הספר הפלסטיני, של אונר"א, מפגיעת הרקטה (צילום: מתוך פייסבוק)

בסך הכל נורו מעזה אל ישראל 10 רקטות בתוך שבוע בלבד, ובדרום הובעה הערב דרישה להחריף את תגובת ישראל לכך. "אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל להכות בארגוני הטרור ללא רחם. לא נסבול את המשך הירי לעבר העיר שדרות. טפטוף זו לא תוכנית עבודה", אמר ראש העיר שדרות אלון דווידי.

אחת הרקטות נחתה הערב דווקא בשטח הרצועה, בבית ספר של ארגון הסיוע אונר"א, שמטעם האו"ם. לאחר שהתפרסם מיקום הנחיתה, פרסם אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, בו כתב לתושבי עזה: "חשוב שתדעו: הרקטה פגעה בבית הספר הציבורי ראזי אל-שוא בבית חאנון והרסה כיתת לימוד שם. גורמי הטרור בעזה מוכיחים בצורה חד משמעית את מה שאנחנו חוזרים ואומרים - הם משמידים את עתיד ילדיהם במו ידיהם. רק לחשוב מה היה קורה אם הרקטה הייתה משוגרת במהלך היום כאשר הכיתה מלאה בילדיכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר