הנער הצעיר הופתע

מרן שמע את התלמיד, נעמד וביקש 'סיום': "עשית לי נחת"

לא כך תכנן לעצמו לפני שנתיים הנער החרדי את ביקורו אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל: כשהוא נודע על הישגיו בלימוד - נעמד וביקש ממנו לעשות איתו מיד במקום 'סיום' על ש"ס משניות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הסיום המפתיע והמרגש (צילומים: באדיבות המצלם)

לא בכל יום זוכה נער צעיר לעשות סיום, על ש"ס משניות, בנוכחות וביוזמת גדול הדור. אך הכל אפשרי כשמטרתו הידועה של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל היתה ידועה

אבל זה בדיוק מה שאירע לבחור יוסף מאיר בן ישי, שלמד אז בטלז סטון, בישיבת באר יצחק שבראשות הרב מנשה אביעזרי. לפני כשנתיים, הוא הצליח להשתחל למנין המצומצם בביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, שנפטר אתמול.

הוא בא להתפלל תפילת שחרית בנץ החמה, וכך הוא מתאר ל"כיכר השבת" את השתלשלות הדברים: "הייתי אז בישיבה קטנה. ניגשתי למרן אחרי הנץ ובישרתי לו שסיימתי ש"ס משניות".

"הוא נעמד על הרגליים בהתרגשות ושאל: אתה יכול לעשות את הסיום עכשיו? הופתעתי מאוד אבל כמובן שעשיתי את הסיום. כל אותו הזמן היה ניכר עליו שהוא מאוד עייף".

מרן זצוק"ל נוטל את ידיו טרם התפילה והסיום (באדיבות המצלם)

לאחר מכן מרן זצוק"ל בירך אותו בשפע ברכות, ואז הוא אמר לאחד מבני הבית: "תתקשר לראש הישיבה שלו ותגיד לו שהתלמיד שלו עשה לי נחת".

"אותי זה מאוד עודד. בעיקרון לא חלמתי שזה יהיה הסיום, רק באתי לקבל ברכה על זה. היה לי חלום שהסיום יהיה אצלו, כי הוא גדול הדור. רק חלום. וברוך השם זה התגשם", מסיים יוסף מאיר, כשבקולו ניכר הכאב העמוק על האובדן הגדול בפטירת דמות הענקים שידעה להתהלך בתבונה וברגישות מול כל נער יהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר