תיעוד מיוחד

שגריר ארה"ב הדליק נרות חנוכה בכותל. צפו

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן השתתף אמש (רביעי) במעמד הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי ואמר כי הוא נרגש "לעמוד במקום הקדוש הזה" והזכיר את בירת ישראל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Ziv Sokolov/U.S. Embassy Tel Aviv)

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן השתתף אמש (רביעי) במעמד הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי והמשיך בקו של הנשיא דונלד טראמפ, ובירך את ירושלים ואת ישראל.

"אני מאחל לכולם חג חנוכה שמח. חג של אור, של ברכה, של שמחה ושל שלום", אמר פרידמן במעמד ההדלקה בו השתתפו רב הכותל הגר"ש רבינוביץ, רבה של ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר, שר התיירות יריב לוין וסגן השר מייקל אורן.

השגריר פרידמן הוסיף בדבריו: "הם חנכו את בית המקדש והשיבו את העבודה לירושלים. לזכר הניצחון הגדול ההוא החשמונאים קבעו את שמונת ימי החנוכה. אם החשבון שלי נכון, הכל קרה לפני אלפיים מאה שמונים וארבע שנים. והכל קרה רק כמה מטרים מהמקום שבו אני עומד עכשיו. כבוד גדול הוא לי, ואני מאוד נרגש לעמוד פה במקום הקדוש הזה ולהדליק נר שני של חנוכה בירושלים עיר הקודש - בירת מדינת ישראל".

הגר"ש עמאר דיבר על ניצחון הרוח ע"י בית חשמונאי ועל כך שהדלקת נרות בכותל המערבי בסמוך למקום נס פך השמן הוא דבר מרגש ומרנין את הלב.

השר יריב לוין הודה לנשיא ארה"ב ולשגריר פרידמן על ההכרה בירושלים כבירת ישראל כשהוא מציין כי "מהותה של ירושלים היא הדבר החשוב ויש לעשות הכל לבנייתה הפיזית והרוחנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר