על פי עד המדינה

חשד: "כספי שוחד מימנו קמפיין לשר יובל שטייניץ"

מיקי גנור, עד המדינה, טוען כי העביר לכאורה כספים למימון הפריימריז של שטייניץ בשנת 2012 באמצעות "קופים" כך דווח ב'ידיעות אחרונות'. השר שטייניץ מכחיש בתוקף (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90)

חשדות כנגד שר האנרגיה יובל שטייניץ בעקבות מידע שמסר עד המדינה מיקי גנור, כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

בפריימריז של מפלגת 'הליכוד' בשנת 2012 הצליח שטייניץ שאז היה שר האוצר להגיע למקום ה-16 ברשימת הליכוד, לפי החשד, בין היתר, באמצעות כספי שוחד שלטענת גנור הוא זה שמסר אותם לשטייניץ.

על פי הדיווח ב'ידיעות', גורמים בכירים במשטרה מעריכים כי נוכח המידע החדש בחקירת תיק 3000 (פרשת הצוללות וכלי השיט) יזומן בקרוב שטייניץ למסירת עדות או אפילו לחקירה תחת אזהרה. המפכ"ל רוני אלשיך צפוי להכריע בעניין.

למרות שכלל לא ברור עדיין אם שטייניץ ידע על העברות הכספים או היה מעורב בפרשה, זה כמה חודשים מתנהלת חקירה סביבו ורבים ממקורביו לשעבר נחקרו בנושא. רק בספטמבר האחרון נחקרו באזהרה במסגרת תיק 3000 כמה מקורביו של שטייניץ, ובהם איש העסקים גרי חכים, פעיל ליכוד וקרוב משפחתו של השר, ואביעד שי, יועצו לשעבר, בחשד למעורבות בפרשת השחיתות. רמי טייב, יועצו הפוליטי של שטייניץ, אף נעצר בחשד כי תיווך לשוחד.

מידע חדש שהגיע לידי המשטרה טוען לכאורה כי הכספים שהעביר גנור היוו חלק בקמפיין הפריימריז של שטייניץ והועברו אל המטה שלו באמצעות שיטת מימון בלתי חוקית. לטענת המשטרה, כך פעלה שיטת השוחד: דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של שטייניץ במשרד האוצר (מי שגם כיהן כראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו), גייס את גנור כדי לסייע לבחירתו של שטייניץ. שרן, כזכור, נעצר בספטמבר גם כן בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

לפי החשד העכשווי, גנור מימן חלק לא מבוטל מהקמפיין של שטייניץ לבחירות של 2013 באמצעות תרומות פיקטיביות שהעביר דרך "קופים" (תורמים פיקטיביים) במטרה לעקוף את חוקי המימון שמגבילים את גובה התרומות הפוליטיות לסכומים נמוכים יחסית. וכך, לכאורה, גייס שרן "קופים", ותיאם עימם שישמשו צינורות להעברת הכספים האסורים של גנור שבסופו של דבר הגיעו לקמפיין של שטייניץ. במשטרה חוקרים אם הייתה תמורה כלשהי לכספים שלכאורה סיפק גנור עבור שטייניץ.

כל המעורבים הכחישו את החשדות נגדם. עו"ד איתן מעוז, פרקליטו של שרן, סירב אמש להגיב לידיעה. בעבר טען השר שטייניץ כי הוא "המום" מהפרסומים נגד מקורביו והכחיש כל קשר לפרשה. אמש נמסר מלשכתו: "אין לנו מושג במה מדובר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר