הכרזה בשחקים

הקברניט הכריז: כעת נעבור מעל ירושלים, בירת פלסטין

ההכרזה שסיפק קברניט הטיסה הירדנית עוררה סערה על המטוס, ולאחר שהדברים הוקלטו ופורסמו הם גרמו לסערה נוספת. הקברניט, כבר נהנה מיחס של גיבור (העולם הערבי)

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירתה של מדינת ישראל עוררה סערה ברחבי העולם אך השבוע הסערה קרתה בשחקים.

בטיסה מספר RJ261 של חברת התעופה הירדנית רויאל ג'ורדניאן שהייתה בדרכה מעמאן לניו יורק השבוע, הכריז הקברניט יוסף דעג'ה כי בדרך לניו יורק תעבור הטיסה מעל "ירושלים, בירת פלסטין". ההודעה החריגה הוקלטה על ידי הנוסעים והתפשטה במהירות ברשתות החברתיות בממלכה הירדנית, שם זכה הקברניט לתמיכה ועידוד על דבריו.

בהקלטה נשמע דעג'ה כשהוא מכריז "זה המסלול שלנו להיום, אינשאללה, עקרונית נתחיל מנמל התעופה הבינלאומי על שם המלכה עאליה לכיוון האדמות הפלסטינית, מעל פלסטין ואז צפונית מירושלים, הבירה של המדינה הפלסטינית. לאחר מכן נעבור מעל החופים המערביים הפלסטיניים, הים התיכון. אתם יכולים לעקוב באמצעות המסכים שמולכם אחר המסלול שלנו, יש שם מידע נוסף".

הודעתו של הקברניט נאמרה באנגלית ובירדנית.

ג'מיל חלסה ששימש כקצין הראשון בטיסה, אמר לסוכנות ידיעות ירדנית כי הוא לא ידע מראש על ההכרזה של הטייס הראשי. "זה גרם לי להרגיש גאה על כך שלאנשים יש עדיין את האומץ לומר משהו כזה", אמר חלאסה והוסיף: "הוא ידע שיש הרבה אמריקנים בטיסה והוא ידע שאנחנו טסים מעל ישראל ופלסטין, אבל הוא אמר את זה בכל מקרה. אני מאוד גאה בו".

נציגות החברה בישראל מסרה בתגובה: "אנחנו חברה מסחרית שאינה עוסקת בפוליטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר