בית המשפט הורה: לשחרר את העצורים מביתר עילית

בימ"ש המחוזי בירושלים דחה את ערר המשטרה והורה על שחרורם של העצורים מביתר עילית שחשודים כי תקפו רופא שסירב להעניק טיפול רפואי לאחד מהם (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד האירוע (צילום: מצלמות האבטחה)

בימ"ש המחוזי בירושלים דחה היום (שישי) את ערר המשטרה והורה על שחרורם של ארבעת תושבי ביתר עילית. הערר נידון בפני השופטת גילה כנפי- שטייניץ שכאמור דחתה את ערר המשטרה והשאירה על כנה את החלטת שופטת בימ"ש השלום מיקה בנקי מאתמול (חמישי) שדחתה את בקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב-5 ימים והורתה על שחרורם של הארבעה למעצרי בית למספר ימים.

כזכור, הארבעה, אב, שני ילדיו וחברם, נעצרו במוצאי שבת בעת שהגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה כנגד רופא בקופת חולים מאוחדת בעיר אשר לטענתם במהלך השבת בעת שהגיעו לקופת החולים לצורך טיפול רפואי דחוף בפציעה של אחד מהם, סרב להעניק טיפול רפואי והחל לתקוף אחד מהם. בתגובה לתקיפה של הרופא החלה קטטה במקום בין הארבעה לבין רופא ואיש צוות נוסף ששהה במרפאה.

העצורים ובני משפחתם, טענו כי הרופא הוא שהתקיף ראשון את אחד מהעצורים תוך שהוא מכה אותו באגרופים בפניו, "לאחר שהם ראו שהוא לא מוכן לטפל החל ויכוח במקום", סיפרה רבקה שאביה ואחיה שוחררו היום, "בשלב מסוים, הרופא קם הרופא לעבר אחי והתחיל לתקוף אותו, הרופא נתן לו שני אגרופים לפניו" סיפרה.

רבקה הוסיפה שמדובר ברופא שמסרב בקביעות לטפל בחרדים בשבתות "יש כאן רופא שמסרב לטפל ביהודים חרדים שזקוקים לסיוע בשבת, ושולח אותם למרפאה אחרת. כנראה זו המטרה שלו. בתקשורת מנסים להראות כאילו הם אלו שתקפו ראשונים, אבל זה לא נכון" סיימה.

עו"ד דוד הלוי שמייצג שניים מהעצורים מטעם ארגון חוננו מסר לאחר החלטת השחרור כי "החלטת השחרור מדברת בעד עצמה. מלכתחילה סברנו כי ההחלטה לעצור את מרשנו נובעת משיקולים פופוליסטים ולצורכי תקשורת בלבד.

אין חולק כי כל איש צוות רפואי ראוי וזכאי להגנה. ואולם, כל בר דעת שראייתו לא הטשטשה יכול לראות כי האירוע במקרה דנן, החל לכאורה, בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים ונקט באלימות קשה, הדף חולה והכה בעוצמה כה חזקה באגרופיו בפניו של מעורב אחר באופן שגרם לו לחבלה חמורה בארובת העין. יש לציין כי הרופא אף סירב להעניק טיפול רפואי מידי חרף מצבו הרפואי הקשה של מרשנו." הוסיף.

עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את העצורים הנוספים גם הוא מטעם ארגון חוננו הוסיף כי "החלטת בית המשפט מעידה כאלף עדים על התנהלות הרופא. אנו שמחים על שחרורם של החשודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר