בהוראת ביהמ"ש

'סטטוסים מצייצים' יחזור לאוויר ביום ראשון

בית המשפט קבע כי פייסבוק תשיב ביום ראשון בשעה שש בערב את הדף "סטטוסים מצייצים" שהורד על ידה לפני כשלוש שנים. בנוסף יקבל אבי לן פיצויים בסך רבע מיליון ש"ח (מדיה)

אבי לן על רקע הדף (צילום: יח"צ)

מכה לפייסבוק: בית המשפט הכריע כי העמוד 'סטטוסים מצייצים' שהיה פופולרי במיוחד והוסר לפני כ-3 שנים על ידי פייסבוק יחזור לאוויר עד יום ראשון הקרוב ב-18:00.

מדובר בניצחון של ממש לבעלי העמוד אבי לן, שתבע את הרשת החברתית הגדולה בעולם במאבק שהיה נראה חסר סיכוי. עמוד הפייסבוק של 'סטטוסים מצייצים' הוקם בשנת 2010, ובשיאו היו לו למעלה מ-700 אלף לייקים, והוא הוסר מהאוויר בחודש ינואר 2015 בעקבות חשיפת גלובס לפיה קידם לן סטטוסים בתשלום, בניגוד לתקנון הרשת החברתית שאוסרת פרסום פרטי בעמודים.

לטענת לן, קידום הסטטוסים בתשלום נעשה במספר מקרים בודדים בלבד ולא לאורך השנתיים האחרונות לפעילות העמוד, כפי שנטען בגלובס. בחודש פברואר לאחר מכן חזר 'סטטוסים' לאוויר, בדמות אתר אינטרנט אך הוא לא הצליח לצבור תאוצה ואת הכוח הרב שהיה לו בימיו בפייסבוק.

בכתב התביעה, נטען כי "הנתבעת לא טרחה להתריע בפני התובעים כי הם מפרים לכאורה את תנאי השימוש של האתר, לא טרחו לברר עמם סוגיה זו, וכדי להוסיף חטא על פשע לא ניהלו דיאלוג ישיר עם התובעים אלא באמצעות התקשורת, אשר עודכנה על ידי הנתבעות על סגירת העמוד עוד בטרם הדבר נודע לתובעים עצמם".

לן וזוגתו עדי בנטוב סילאשי טענו בתביעה כי הם ניסו לפנות אל פייסבוק פעמים רבות, אך פניותיהם לא נענו. עוד נטען בתביעה כי פייסבוק הפיצה ברבים מידע כוזב אודות 2 התובעים ואופן ניהול העמוד 'סטטוסים מצייצים' שבבעלותם, ובכך למעשה הפיצה דיבתם ברבים, פגעה בפרטיותם והפרה ברגל גסה את זכויותיהם של התובעים.

עוד צוין בכתב התביעה כי"אף אם הפרו התובעים את הוראות התקנון של פייסבוק ו/או נהליה, אזי לו הייתה מפרטת את טענותיה כלפי התובעים, ומאפשרת להם להגיב באופן מסודר, נראה כי לא היה נסגר העמוד", לדברי לן ובנטוב "היה על הנתבעות לאפשר לתובעים לתקן את ההפרות הנטענות ואלו היו עושים כן כפי שהצהירו. אלא שהנתבעות פעלו באופן כוחני וחסר תום לב, וסגרו את העמוד ללא כל התרעה כאשר גם בדיעבד לא טרחו לפרט בפני התובעים מה היו ההפרות שביצעו".

השופט רחמים כהן חייב את פייסבוק לשלם לאבי לן הוצאות משפט על סך של כרבע מיליון שקלים בגין התנהלותה, כך אמר עורך דינו של לן, גיא אופיר.

עו"ד אופיר פרסם בפייסבוק: "העמוד 'סטטוסים מצייצים' חוזר!! כך קבע עתה בית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק דין המורה לפייסבוק להחזיר את העמוד עד יום ראשון הקרוב בשעה 18:00 לרשת פייסבוק ולשליטתו של אבי לן. כמו כן, בית המשפט (השופט רחמים כהן) חייב את פייסבוק לשלם לאבי לן הוצאות משפט על סך של כרבע מיליון שקל בגין התנהלותה. אנו גאים להיות חתומים על ההצלחה בתביעה זו שההשלכה שלה היא גם לגבי זכויות כל משתמשי פייסבוק ובוודאי אלו שנחסמו, ועמודם ניטל מהם בהחלטה שרירותית וכוחנית של פייסבוק".

לן פרסם בדף הפייסבוק שלו סטטוס ניצחון: "חג אורים שמח! זכינו היום לאור גדול ולצדק גדול. בית המשפט קבע והוכיח שפייסבוק איננה מעל לחוק ולכולנו, לכל הגולשים, יש זכויות! זאת היתה מלחמת דוד בגולית. וזכינו בפסיקה היסטורית חשובה! תודה ענקית לעו"ד גיא אופיר שעמד לצידנו לאורך כל הדרך. מקווים לפגוש את כולכם בסטטוסים מצייצים ומאחלים לכולנו חג אורים שמח!!!".

לא ברור עדיין האם כאשר יחזור העמוד לאוויר ישובו אליו גם הגולשים שכבר הספיקו לשכוח את המותג שנעלם לפני שלוש שנים מהאוויר. נקודה נוספת לא ברורה האם פייסבוק תוכל לצמצם כ"עונש" את החשיפה של הגולשים לעמוד באופן מכוון שכן היא אינה מחויבת להעניק חשיפה שווה או ברורה לכל העמודים ולא ברור אם ניתן לאכוף עליה חשיפה מוגדרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר