אוסטרליה

נעצר חשוד בהשגת נשק להשמדה המונית לצפון קוריאה

המשטרה האוסטרלית עצרה חשוד בסחר בנשק להשמדה המונית עבור צפון קוריאה. החשוד ניסה לתווך בעסקאות נוספות שנועדו לייצר הכנסה עבור המדינה המבודדת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החשוד מובל על ידי המשטרה (צילום: EPA-EFE/AUSTRALIAN FEDERAL POLICE)

פרשיית ריגול חריגה באוסטרליה: תושב סידני הואשם שפעל כסוכן צפון קוריאני באוסטרליה ותיווך בעסקאות בשווי עשרות מיליוני דולרים עבור פיונגיאנג. בין היתר הוא מואשם שניסה להשיג נשק להשמדה המונית עבור הרודן הצפון קוריאני.

המשטרה הפדרלית באוסטרליה אמרה הלילה (א') כי האוסטרלי בן ה-59 "היה סוכן של צפון קוריאה, שעשה את הדברים מתוך אמונה שהוא פועל כדי לשרת מטרה פטריוטית נעלה יותר". על פי נציב המשטרה הפדרלית, ניל גוהאן, החשוד ניסה לייצר הכנסות לפיונגיאנג בכך שארגן מכירות של תוכנות מחשב שמשמשות להנחיית טילים בליסטיים וכן מומחיות נוספות של צפון קוריאה ל"גורמים בינלאומיים" שהמשטרה סירבה לפרט עליהם וככל הנראה קשורות למדינות מוסלמיות או ארגוני טרור.

גוהאן הוסיף כי הגבר נעצר בשבת לאחר שביצע יותר משתי עסקאות שלא הצליחו. "אנחנו מעריכים שאם העסקאות היו מצליחות, מדובר היה בעשרות מיליוני דולרים". הוא הוסיף כי החקירה נמשכת וכי ייתכן שיוגש נגד הגבר כתבי אישום נוספים על סעיפים אחרים.

מדובר באוסטרלי הראשון שמואשם בסעיף הנוגע לנשק להשמדה המונית, שהעונש המירבי עליו יכול להגיע לעשר שנות מאסר בפועל. גוהאן אמר בתדרוך לכתבים כי המקרה הזה "לא דומה לשום דבר אחר שראינו על אדמת אוסטרליה".

בין היתר הוא מואשם כי ניסה להסדיר מכירת פחם מצפון קוריאה לאינדונזיה ולוויאטנם זאת בשל הסנקציות המוטלות על צפון קוריאה המונעות ממנה למכור את הפחם בצורה ישירה. גוהאן הדגיש כי הממשלות במדינות, וכן הרשויות המקומיות שם, לא היו מעורבות בעסקאות. בנוסף כללה פעילותו של הגבר גם עסקאות של נפט ואבני חן. "מדובר בשוק שחור. זה הכל כדי לייצר כסף עבור צפון קוריאה", אמר גוהאן.

החקירה באוסטרליה החלה לאחר שהמשטרה הפדרלית קיבלה על כך מידע מסוכנות בינלאומית אחרת. "אנחנו יודעים שההאשמות האלה מדאיגות, אבל אנחנו לא חושבים שישנם כלי נשק או רכיבי טילים שהגיעו לאדמת אוסטרליה", אמר גוהאן. "לדעתנו כל הפעילות התרחשה מחוץ לחוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר