פצועים קל ובינוני

שריפה פרצה בעקבות הנחת חנוכייה ליד חומרים דליקים

רבים מדיירי בנין מגורים בשכונת פסגת זאב בירושלים נלכדו אמש בשריפה גדולה שהשתוללה במקום, חלקם אף נפגעו. הנחה בטיחותית של חנוכייה יכלה למנוע את המקרה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מתוך פייסבוק)

אמש (מוצאי שבת) פרצה שריפה גדולה בבניין מגורים בשכונת פסגת זאב שבירושלים.

למקום הוזעקו והגיעו תוך זמן קצר, צוותי כיבוי רבים, ולוחמי האש מיד הבחינו כי השריפה בקומה השנייה של הבניין, ממנה יוצא עשן שחור, סמיך ורעיל מאוד, האופף את כל הבניין.

כתוצאה מהשריפה והעשן, דיירים רבים נלכדו בבנין והיו בסכנת חיים מיידית. לוחמי האש חדרו אל הבנין הבוער אפוף העשן והחום הכבד, חילצו מתוכו לכודים רבים, בהם אנשים מבוגרים וילדים, כיבו את השריפה בקומה השניה, מנעו את התפשטות האש לכלל הבניין, ואווררו את הבנין מהעשן הרב שהצטבר בו.

כמו כן, מספר דיירים אשר שאפו עשן ונפצעו כתוצאה מהשריפה, טופלו במקום על ידי חובשי "איחוד הצלה", ובהמשך פונו לבית החולים במצב קל עד בינוני.

מחקירה שבוצעה במקום על ידי חוקרי כבאות והצלה עולה, כי השריפה הגדולה החלה בעקבות הנחת חנוכיה בצורה לא בטוחה, סמוך לחומרים דליקים.

לדברי רשף רוני חזות, קצין כבאות והצלה וחוקר דליקות שחקר את האירוע, "השריפה אתמול בה נפגעו מספר אזרחים ובניין מגורים ניזוק ממנה, נגרמה ע"י הנחת חנוכיה בצורה לא בטיחותית סמוך לריהוט וחומרים דליקים. כתוצאה מכך, האש מנרות החנוכה התפשטה במהירות רבה אל הריהוט ומשם לשאר הבית והבניין".

"שריפה זו יכולה הייתה להימנע בקלות אילו הייתה הקפדה על הוראות הבטיחות של הדלקת והצבת חנוכיות. אני יכול להגיד בוודאות, הצבת החנוכיה בצורה לא בטוחה וראויה, כמעט שגרמה לאסון כבד בנפש ורכוש, ואלמלא תגובתם המהירה והמקצועית של לוחמי האש, האירוע היה נגמר בצורה קשה מאוד".

הוא אף פנה לציבור וביקש: הקפידו על כל הוראות הבטיחות באש, והקפדה יתרה על הוראות הבטיחות בעת הדלקת נרות חנוכה שבת וחג. "בחג החנוכה השנה, אנו עדים בכבאות והצלה לישראל למספר רב של שריפות בחלקן עם נפגעים, והכל כתוצאה מהדלקה, הצבה או שימוש לא נכון בחנוכיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר