כואב הלק

מכורים לגלידה? אלו הדברים שהיא יכולה לגרום לגוף

גלידה זה טעים, זה נעים, זה מצנן ומנחם. אבל, למאכל הקפוא הזה ישנם צדדים פחות חיוביים וכדאי שכל חובב גלידה ישנן אותם לפחות פעם אחת (חדשות בריאות/בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

נכון, אנחנו בחורף והזמן העיקרי של המעדן הקפוא הוא בקיץ, אבל מי שבאמת אוהב גלידה לא מבדיל בין חורף לקיץ, הוא פשוט מוצא סיבה למסיבה ומתפנק לו לקים משמינים, אך האם זה יכול לעלות לו בבריאות? מסתבר שכן.

ד"ר מרתה גולטי, ראש המחלקה לקרדיולוגיה באוניברסיטת אריזונה פרסמה בסוף השבוע האחרון מאמר בעיתון ה"ניו־יורק טיימס" שם היא טוענת כי להתמכרות לגלידה ישנן השפעות פיזיולוגיות שעלולות לסכן את מערכת הלב וכלי הדם" והוסיפה "אבל בואו ונהיה כנים עם עצמנו, מיליוני בני אדם אכלו חצי ליטר גלידה — כולל אני בעצמי — ולא קרה לנו כלום".

אך יחד עם זאת, אנו צריכים לשים לב לכך שבעוד רוב האנשים שאוכלים גלידה בתענוג גדול ימשיכו בחייהם ללא שינוי דרמטי, ישנם כאלו שעבורם המאכל המתוק והקריר יכול להוות סיכון של ממש. לדבריה, מי שנמצא בסיכון גבוה למחלות לב או שבעבר לקה במחלת לב צריך להיות זהיר בצריכת הקלוריות או בהתמכרות לקינוחים עתירי שומן וסוכר בסוף הארוחה וזאת מכיוון שאכילת גלידה גורמת לעלייה בלחץ הדם ומגבירה את קצב הלב, דבר שעלול לגרום לחסימות ולהפחית את זרימת הדם.

כאן פנתה הד"ר למכורים באמת, אלו שליטר גלידה זה דבר שהם מסיימים לבדם.

אליהם היא כתבה כי מוטב ויפסיקו עם מנהגם זה מאחר ואכילת ליטר גלידה בפעם אחת היא שלאורך זמן הדבר יגרום לעלייה במשקל, דבר שמגדיל את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

במחקר שנערך בישראל לפני כמה שנים נבדקו 209 חולים שעברו התקף לב. והחוקרים מצאו שאנשים נוטים לעבור התקפי לב כמה שעות לאחר שאכלו ארוחה עתירת קלוריות. "זה בסדר לאכול גלידה מפעם לפעם — אבל אנחנו ממליצים לאכול במתינות כדי לא להתמכר לטעם המתוק", הזהירה גולטי.

טוב מתוקים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר