הפיצוץ באלעד

הילד זעק: "כל הרגל שלי התפוצצה, הצילו" • האזינו

"הצלה, הצלה, הצלה", זעק שוב ושוב יונתן סמואלסדורף, בן ה-14, בשיחת טלפון עם אמו לאחר שנפצע מפיצוץ נפל פגז באלעד. "כל הרגל שלי דם, אמא, אני מתעלף" • האזינו (בארץ)

(צילום: יונתן דדון, תיעוד מבצעי מד"א; עריכה: ynet)

"הצלה, הצלה, הצלה", זעק אתמול (ראשון) שוב ושוב יונתן סמואלסדורף, בן ה-14, בשיחת טלפון עם אמו לאחר שנפצע באורח קשה מפיצוץ נפל פגז באלעד. בפיצוץ נפצעו גם שני אחים בני 9 ו-11 באורח קל.

"כל הרגל שלי דם, כל הרגלי שלי התפוצצה, הצילו", תיאר יונתן בשיחה המצמררת. "אמא, אני מתעלף".

אביו דניאל סמואלסדורף, אמר ל-ynet כי "זו לא הפעם הראשונה שקורים דברים כאלה במקום, צריך לנקות את השטח מנפלים. עד עכשיו איש לא פנה אלינו מהצבא - לא לשאול מה שלומו ולא לבקש סליחה".

כפי שדווח אתמול, יונתן ושני חבריו יצאו לטייל ביער קולה הסמוך לאלעד. המקום, מוגדר כשטח אש לאחר ששימש את הצבא לאימונים. בעבר אותרו במקום אמצעי לחימה רבים שגם גרמו לפציעות של ילדים.

האב הוסיף וסיפר ל-ynet כי "אתמול יצא הבן שלי לטייל שם עם החברים והם מצאו שם נפל של רימון שנורה מתוך מטוס. הם לא כל כך הבינו במה מדובר, זרקו אותו על סלע והוא לא התפוצץ, ואחרי זה שיחקו איתו שוב - ואז זה התפוצץ. הבן נפצע קשה, אבל הספיק להתקשר הבית והזעיק עזרה. היום מצבו השתפר. הוא עדיין מוגדר קשה, אך יצא מסכנת חיים".

"הצבא היה צריך לטפל בנושא ולנקות את השטח מנפלים של אמצעי לחימה", הוסיף האב. "תמיד אמרו לנו שהמקום נקי ולא מצאו דבר, אבל הנה - מתברר שהילדים מצאו את הרימון שלא היה במקום מוסתר, אלא בראש גבעה שעליה מוצבת חבית אשר שימשה כמטרה באימונים. אנחנו כל הזמן טוענים שצריך לנקות את השטח יותר טוב וכבר היו במקום פיצוצים שבהם נפגעו ילדים או שילדים מצאו נפלים מבלי להבין מה זה, הביאו את זה הביתה וזה התפוצץ בתוך הבית".

לדבריו, "היה מקרה שילדים הביאו נפל לבית והאם ראתה את זה, זרקה לפח ואז הוא התפוצץ. הגיע הזמן שיעשו במקום ניקיון מדוקדק יותר ויפנו את כל אמצעי הלחימה. במקרה הזה, הילדים שראו את הרימון לא הבינו מה זה, ראו משהו עגול כמו כדור ושיחקו איתו".

בצה"ל התייחסו אתמול לאירוע הקשה ואמרו כי הם נכנסו לשטח אש. "מבדיקה ראשונית עולה כי האירוע התרחש בשטח אש צבאי", נמסר מדובר צה"ל. כמו כן, בצבא הוסיפו כי מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מינה צוות בדיקה בראשות ראש מחלקת אימונים, אלוף-משנה ערן שני, לבחינת נסיבות האירוע.

שמוליק אברהם, מנהל אגף חירום וביטחון של איחוד הצלה, תיאר: "כשהגעתי לזירה יחד עם פראמדיקית באיחוד הצלה, הענקנו סיוע רפואי ראשוני לשלושה נפגעים (נער ושני ילדים) מהדף שסבלו מפציעות וחבלות ופציעות כתוצאה מרסיסים. תוך כדי הטיפול בזירת האירוע הצטרפו אלינו חובשים נוספים של איחוד הצלה וצוותי כיבוי ולאחר מכן הם פונו לבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר