אנטישמיות

אלמונים שפכו דם של חיות על חנוכייה בקייב

באוסטריה הצטרפה לממשלה מפלגה אנטישמית ויהודי האזור חוששים. בינתיים, ממשיכים גלי האנטישמיות במזרח אירופה, כשדם נשפך על חנוכיית הקהילה היהדות בקייב (בעולם)

(צילום מסך, מתוך הערוץ 'קייב אופרטיב')

כמה ימים לאחר שרוסס צלב קרס על חנוכייה במרכז קייב, התעוררו יהודי המקום וגילו כי אלמונים התיזו דם של חיות על בסיס אותה החנוכייה. הקהילה היהודית הגישה תלונה במשטרה באוקראינה, שפתחה בעקבות זאת בחקירה.

המקרה המזעזע אירע בשכונת פודול, שכונתה של ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר, אתמול (ראשון) בסביבות השעה 7 בערב.

כשגילוי האנטישמיות באוקראינה מרחף ברקע, התייחס הרב מנחם מרגולין מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה לצירוף מפלגת הימין הקיצוני "החירות" לקואליציה באוסטריה. הרב מרגולין בירך את הקנצלר החדש סבסטיאן קורץ על הקמת הממשלה, אך הדגיש כי "לא ניתן להתעלם מהחשש כי גם במדינות אחרות יצרפו מפלגות אנטישמיות לממשלה בהסתמך על המודל האוסטרי".

"המוסר היהודי איננו שולל אנשים באופן פרסונלי, אלא דרכים פסולות. מסיבה זו, ולאור הבהרת הממשלה כי חבריה כולם מאוחדים בגינוי אנטישמיות על כל סוגיה, אנו מברכים את קנצלר אוסטריה על הישגו חסר התקדים ועל הצלחתו בייסוד ממשלה יציבה למדינה", ציין הרב מרגולין.

מפלגת "החירות", שנוסדה על ידי אנשי ימין קיצוני ומושתת בעיקר על אנטישמיות תחזיק בתיקי הפנים, החוץ וההגנה. רבני הקהילות היהודיות באוסטריה קראו לממשלה "להצטרף לארצות הברית, לאיחוד האירופי ולמדינות נוספות ולמנות נציג ממשלתי מיוחד שתפקידו ליזום ולרכז את הפעילות הממשלתית למיגורה של האנטישמיות באוסטריה ברוח ההגדרות לאנטישמיות כפי שהתקבלו בפרלמנט האירופאי בחודש יוני, ויחד עם זאת להבהיר כי חופש הדת באוסטריה יישמר ללא שינוי".

לדברי הרב מרגולין יהודי אירופה מתמודדים בשנים האחרונות עם גל התנגדויות וניסיונות חקיקה לקיום מנהגים יהודים דתיים ברחבי היבשת, כגון ברית מילה ושחיטה כשרה, כמו גם עם עלייה מדאיגה ברמת האנטישמיות ופופולריות הולכת וגוברת של מפלגות קיצוניות, מימין ומשמאל. כתוצאה מהאווירה העכורה, יהודים רבים שוקלים להגר מהיבשת. דווקא הצהרות ומעשים של מנהיגים באירופה על מחויבותם למאבק באנטישמיות נותנת ליהודים רבים פתח תקווה לשינוי במולדתם, ותורמת להישארותם באירופה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר