הטיח סלע בראש

הצהרת תובע ראשונה על הלינץ' בקוצרא

הצהרת תובע ראשונה הוגשה בעקבות אירוע הלינץ' החמור בקוצרא במהלכו הותקפו ילדים ואבותיהם בסלעים במהלך טיול שערכו באזור. בקרוב יוגשו כתבי אישום נוספים בנושא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפצוע מהטחת הסלע (צילום: מתוך ynet)

הצהרת תובע ראשונה כנגד אחד מהפורעים אשר עשו לינץ' בקבוצת הילדים בסמוך לכפר קוצרא לפני כשבועיים במהלך טיול בר מצווה של אחד מהם, הוגשה לבימ"ש הצבאי בסאלם.

הצהרת התובע הוגשה כנגד הפורע אשר חשוד כי הטיח סלע בראשו של האב בעת שהגן על הילדים במערה. כתוצאה מהסלע נפתח ראשו של האב והוא החל לדמם.

בנוסף, היום (ב') האריך בימ"ש הצבאי את מעצרם של 11 פורעים נוספים, רובם מהאירוע השני בו הגיעו אנשי עצמה יהודית לביקור לאחר מכן במקום והתפתח עימות עם תושבי קוצרא בשיאו הם דרדרו סלעים על המתיישבים, בימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית להגיש לבימ"ש הצהרות תובע נוספות כנגד פורעים נוספים.

בארגון חוננו אשר מלווה את נפגעי העבירה בתיק, הילדים והאבות שליוו את הטיול ברכו על הצהרת התובע, אך ביקרו את המשטרה על ההחלטה לנהל את החקירה במשטרת אריאל ולא ביחידה המרכזית של מחוז ש"י כפי שנהוג באירועים משמעותיים. לדבריהם, "מדובר בתיק חמור מאד, אשר לצערנו משטרת ישראל לא לקחה אותו ברצינות הראויה, מחד משטרת אריאל אשר חוקרת את התיק עושה כל שביכולתה על מנת למצות את החקירה, עם זאת ישנה בימ"ר ש"י יחידה מיוחדת לחקירת פשעים לאומניים בה עשרות חוקרים, תיק כזה היה ראוי שיקבל כח אדם רב ועשיר באמצעיים שיביא לתוצאות מקסימליות במהירות, לצערנו לא ראינו את הלהיטות בחקירה במקרה הזה כמו במקרים אחרים שנתקלנו" אמרו בחוננו, תוך שהדגישו שוב שחוקרי משטרת אריאל עושים את המיטב באמצעים העומדים לרשותם.

"מדובר בצעד חשוב, אך ראשוני. עשרות רבות של פורעים, יתכן אף מאות, בשני אירועים שונים, יצאו על מנת לפגוע בילדים וביהודים נוספים, וזאת אך ורק בשל היותם יהודים. וכל זאת לאור יום, ללא מורא וללא פחד, זהו תיק שעל משטרת ישראל ועל רשויות צה"ל למצות את הדין עם כל אחד ואחד מהפורעים. אנו ציפייה כי כל פורע אשר נטל חלק באירוע יועמד לדין ויהיה מאחורי סורג ובריח", הוסיף עו"ד חיים בלייכר.

כזכור, כשבוע לאחר הלינץ' כוחות צה"ל, משטרת ישראל, מג"ב והמנהל האזרחי ערכו מבצע חטיבתי רחב היקף בכפר קוצרא, במהלכו נעצרו 20 מבוקשים החשודים בתקיפת הילדים המטיילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר