לאחר חמש שנים

היועץ ומהנדס גשר התאורה שקרס הורשעו

בית המשפט הרשיע היום את יועץ הבטיחות יצחק צוקר ואת המהנדס אורן ורשבסקי בגרימת מותה ברשלנות של החיילת הילה בצלאלי ז"ל מקריסת גשר התאורה בהר הרצל (בארץ)

הגשר אחרי קריסתו (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ג') חמש שנים לאחר אסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל את יועץ הבטיחות יצחק צוקר ואת המהנדס אורן ורשבסקי בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי ז"ל, שנהרגה במהלך ההכנות לטקס יום העצמאות בהר הרצל לפני חמש שנים.

על פי כתב האישום, אנשי החברה הקימו את גשר התאורה על אף שלא היו להם את הכישורים המקצועיים הנדרשים לכך, וללא כל תכנון או פיקוח הנדסי כנדרש. עוד נכתב כי המבנה הורכב באמצעות אביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים לצרכים במקום. מערכת העיגון של המבנה הייתה מאולתרת, לא יציבה ולא יעילה, ולמעשה הייתה חסרת יכולת של ממש לייצב את המבנה זאת גם לנוכח תנאי מזג האוויר והרוחות שהיו אז.

המהנדס אורן ורשבסקי ממשיך לטעון לחפותו ואמר כי הוא לא השתתף בקבלת ההחלטות. ועורכי דינו אורון שוורץ, יוגב נרקיס ורותם ניר הביעו אכזבה מהכרעת הדין וביקשו ללמדה לפרטיה. "נבקש לשלוח פעם נוספת את תנחומינו למשפחת בצלאלי ואיחולי החלמה לפצועים. מכל מקום, מר ורשבסקי סבור כי נוכח טענותיו בדבר מידורו ממוקד קבלת ההחלטות ההנדסיות, הוא סובר כי אין מנוס מלהמשיך ולנהל את הקרב על חפותו".

בכתב האישום נכתב כי יום לפני קריסת המבנה קיבל אלעד לביא סמנכ"ל עיצוב במה הודעה מאלכס סלע, מפיק האירוע, שנגדו לא הוגש כתב אישום מחוסר ראיות. בהודעה הזהיר סלע כי המבנה מתנדנד בצורה חריגה. בעקבות ההודעה של סלע, לביא שלח עובד ללא ניסיון, ידע או הכשרה מקצועית מתאימה כדי לבדוק את יציבות המבנה.

בדצמבר אשתקד זוכה דורון לביא, מנכ"ל עיצוב במה, אך הסמנכ"ל אלעד לביא ומנהל התפעול טאימורז ליאונידזה הורשעו במסגרת הסדר טיעון ונשלחו לשבעה חודשי מאסר ושישה חודשים בהתאמה.

אלעד לביא וליאונידזה הודו בעובדות כתב האישום המתוקן, הכולל עבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. בהסדר לא הוחלט לגבי הפיצויים שיוענקו למשפחת בצלאלי וכן לא הוחלט אם חברת עיצוב במה תורשע אף היא בפלילים.

אמה של הילה, סיגלית בצלאלי, אמרה במהלך הדיון בעניינם: "אני נלחמת ולא אפסיק להילחם על כך שמי שאשם ייקח על עצמו את העונש ויאמר 'טעיתי, סליחה". כעת נותר להמתין ולראות מה יהיה גזר הדין של בית המשפט כנגד המורשעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר