"בכינו הרבה"

צפו: ילדי משפחת אזן בקליפ "אשת חיל"

משפחת אזן, שחציה נספה בשריפה וחציה מאושפז במצב קשה, הייתה מוכרת היטב בקהילה החלבית בברוקלין, בין היתר בשל השתתפות שניים מבניה במקהלה מצליחה • צפו (עולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

משפחת אזן מוכרת היום כמעט לכל יהודי בעולם, משפחה שבתוך 24 הפכה לסמל לאסון וטרגדיה, לאחר שאם המשפחה ושלושה מבניה נספו בשריפה שפרצה בביתם בפלטבוש, ואילו אב המשפחה ושלושה ילדים נוספים, אותם השליך מהחלון וקפץ אחריהם, נותרו בחיים כשהם פצועים קשה.

בקהילה החלבית בברוקלין, הכירו את היטב את המשפחה עוד קודם לאסון המחריד, גם בשל החנות בה עבד אב המשפחה יוסף, וגם בשל העובדה ששניים מבניו היו חלק ממקהלה מצליחה בעיר, מקהלה בניצוחו של החזן ר' מרדכי סאלם.

במקהלה השתתפו שני הילדים, אברהם - שניצל בנס ונפצע באורח קל, ומשה ז"ל שנספה באסון השריפה.

מימין: אברהם שניצל, משמאל משה ז"ל

החזן מרדכי סאלם סיפר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "היום אנחנו בחג החנוכה, ברוב הישיבות והתלמודי תורה היה להם חופש, וזה הפך ליום אבל, כולם שותקים, כולם חושבים על האסון ושותקים, אין חשק לכלום, יום שלם המתינו להלוויה בשקט ובאבל".

לדבריו: "אנשים חיכו למיטות בכדי להתפרק, לא היה אפשר להספיד אבל בכינו הרבה. זה יום אבל. אנחנו לא יודעים איך לחזור לשגרה, מה נגיד לילדים? הילדים שלנו שחוו את אסון משפחת ששון ע"ה ועכשיו האסון של משפחת אזן, אין מה לומר, אנחנו יושבים ושותקים, 'וידם אהרן', אין מה להגיד, משפחה הלכה. זה אסון, אסון, אסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר