פייסבוק הודיעה: נלחם ב"מלכודות השיתוף"

הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה בבלוג שלה כי תלחם במלכודות השיתוף שמפעילים עמודים שונים בדמות הבטחות למוצרים שונים או לתרומות שכביכול יימסרו תמורת לייקים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נמאס לכם מהתוכן השיווקי הנסתר? פייסבוק יוצאת למלחמה נגד תופעה חדשה-ישנה, אותה היא מכנה "אינגייג'מנט בייט". מדובר בפוסטים שעולים לרשת החברתית ולא בוחלים באמצעים - הן מילולית והן בצורה של תשורות והבטחות לגולשים, כדי לעודד את שיתוף התוכן.

הרשת החברתית הודיעה אתמול (ב') במסגרת פוסט בבלוג הרשמי שלה כי בכוונתה להטיל סנקציות על עמודים שמאמצים טקטיקות של אינגייג'מנט בייט, ובעצם כך מייצרים נתונים לא אמיתיים בנוגע לביצועי הדפים שלהם. ההשפעה המיידית עבור מנהלי עמודים שנוקטים בשיטות אלה תהיה דעיכה במספרי ה-Reach של העמוד, כלומר - חשיפה פחותה מול משתמשים כעונש על ההתנהלות.

'אינגייג'מנט' היא המילה שמתארת את סך התגובות של משתמשים לפוסטים ברשת החברתית - לייקים, רגשונים, שיתופים וכמובן תגובות בפוסט. עבור כל עמודי התוכן ברשת - בין אם הם ממומנים ובין אם לא - מספרים גבוהים של אינגייג'מנט מעידים על עניין מצד המשתמשים אם כי כאמור, לא תמיד מדובר בעניין אמיתי.

במסגרת התופעה המכונה "אינגייג'מנט בייט" (בייט במובן של פיתיון, ממש כמו עם "קליק בייט"), מנהלים של עמודי פייסבוק מבצעים שורה של פעולות שנועדו לעודד את מעורבות המשתמשים האחרים. הם עושים שימוש במשפטים דוגמת "כל לייק שלכם שווה שקל", "שתפו כדי שהוא יחיה" ואפילו הבטחות דוגמת "תייגו ושתפו כדי לזכות בטיול עם כל החברים" או "עשו לייק וכנסו להגרלה על המוצר" - הם דוגמאות נגדן פייסבוק מחליטה ללכת ראש בראש, באמצעות שינויים קטנים אך יעילים שהיא עושה באלגוריתם שלה.

הרשת החברתית הפופולרית חותמת את הפוסט בהמלצה חמה למנהלי עמודים: "המשיכו ליצור תכנים רלוונטיים ומעניינים מבלי להשתמש בטקטיקות ובמניפולציות שונות כדי לגרור מעורבות משתמשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר