אחרי הטלת הווטו

נתניהו הודה לניקי היילי: "דיברת כמו מכבית אמיתית" • צפו

בעקבות נאומה של שגרירת ארה"ב באו"ם בה נימקה את הטלת הווטו של מדינתה נגד החלטה אנטי ישראלית, הודה לה ראש הממשלה בפנייה אישית נרגשת - ואקטואלית - נרגשת • צפו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסרטון של נתניהו (צילום: מתוך פייסבוק)

אמש (ב') הטילה ארצות הברית וטו על הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. 14 חברות המועצה הצביעו בעד היוזמה המצרית בעניין.

בעקבות כך ולאחר הנאום הפרו-ישראלי שנשאה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בתום ההצבעה, הודה לה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפנייה ישירה שהעלה בפייסבוק.

"תודה לך השגרירה היילי. בחנוכה את דיברת כמו מכבית. הדלקת את נר האמת, גירשת את החושך. אחת מביסה רבים, אמת מביסה את השקרים. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה לך ניקי היילי", אמר נתניהו.

היילי בפגישתה עם נתניהו (צילום ארכיון: Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv)

כזכור, בנוסח טיוטת הצעת 14 המדינות הובע "צער עמוק על ההחלטות האחרונות על מעמדה של ירושלים", הוצע כי "על כל המדינות להימנע מהצבת משלחת דיפלומטית בירושלים" ונכתב ש"כל החלטה ופעולה שמתיימרות לשנות את אופיה, מעמדה או הרכבה הדמוגרפי של ירושלים, תהיה חסרת תוקף משפטי ויש לבטלה בהתאם להחלטות מועצת הביטחון".

לאחר הטלת הווטו האמריקני על הצעה זו, על ידי השגרירה היילי, היא אמרה: "זו הפעם הראשונה שניצלתי את הזכות האמריקנית לוטו. הטלת וטו זה לא משהו שארה"ב עושה לעתים קרובות (בפעם האחרונה הדבר אירע לפני 6 שנים. א.ר.), אנחנו לא עושים את זה בשמחה אך עושים זאת ללא סייגים".

"הטלת הווטו צריך להיות מקור למבוכה עבור חברות המועצה", הוסיפה היילי. "הנשיא הקפיד שלא להניח הנחות מוקדמות במסגרת ההכרה בירושלים. הגבולות של שתי המדינות במסגרת הסכם שלום ייקבעו אך ורק על-ידיהן".

לדבריה, "הניסיון לעוות את ההכרה לטובת אג'נדה פרטית הוא מטריד. הנשיא הצהיר על תמיכה בסטטוס קוו לגבי המקומות הקדושים בירושלים שהייתה המולדת הרוחנית של היהודים במשך מאות שנים, ואין להם בירה אחרת. ארצות הברית אינה פוגעת בתהליך השלום".

היילי באו"ם (צילום: UN Photo/Rick Bajornas)

היא אף תקפה את הפלסטינים: "מה יעזור לעם הפלסטיני שמנהיגיו משליכים אבנים על תהליך השלום? ארה"ב עזרה לפלסטינים יותר מכל מדינה אחרת. נתנו מיליארדי דולרים לפליטים, הפעלנו בתי ספר. כשאמריקנים רואים מדינות שכל התרומה שלהם לעם הפלסטיני היא פחות מאחוז אחד מתקציב, ואז הן מאשימות אותם בחוסר מחויבות לשלום - האמריקנים מאבדים את סבלנותם".

"ההצבעה על היוזמה היא עלבון שלא נשכח אותו. זאת הוכחה לכך שהאו"ם עושה יותר נזק מתועלת לתהליך השלום. אנחנו דוחים את הטענות המקוממות", סיימה היילי את נאומה בביקורת בוטה על האו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר