'סינטק' מפטרת: רוב העובדות נשים חרדיות

חברת ההייטק 'סינטק מדיה' תפטר כ-60 מתוך 350 עובדיה בירושלים, רוב העובדות בחברה הן נשים חרדיות. הפיטורים בעקבות רה-ארגון של הרוכשים החדשים של החברה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משרדי סינטק בגבעת שאול (צילום: מרדכי בודנר, גוגל מפות)

מכה נוספת להייטק הירושלמי: שנה וחצי לאחר רכישתה על ידי קרן ההשקעות הפרטית פרנסיסקו פרטנרס, חברת סינטק מדיה (SintecMedia) הירושלמית מפטרת 260 עובדים מתוך 1,300 עובדיה בעולם. בישראל זומנו לשימוע כ-60 עובדים מ-350 העובדים. חלק ניכר מהמועסקים בסינטק הן נשים חרדיות שייאלצו למצוא מקום עבודה חדש.

סינטק הוקמה בשנת 2000 והיא מוכרת פתרונות תוכנה לניהול תוכן השידורים ולפרסום בערוצי טלוויזיה. בשנות פעילותה כסטארט-אפ היא הרוויחה 24.5 מיליון דולר. מכירותיה השנתיות כיום מוערכות ב-100 מיליון דולר. החברה כבר החליפה ידיים פעמיים בחמש השנים האחרונות. קרן ריוורד קפיטל רכשה את את השליטה בסינטק ב-2012 לפי שווי של 110 מיליון דולר. ב-2014 ריוורד רכשה גם את פילת מדיה הישראלית, שהתחרתה בסינטק, ומיזגה את פעילות החברות. ברכישה של פרנסיסקו, שווי העסקה עמד כבר על 400 מיליון דולר.

פרנסיסקו פרטנרס, אחת מקרנות ההשקעות הפרטיות הגדולות בעולם שממוקדות בטכנולוגיה, מחזיקה לרוב בחברות לתקופה של 5-4 שנים או פחות ונחשבת לקרן שמבצעת מהלכי השבחה אגרסיביים ביניהם פיטורים לא מעטים. הקרן ביצעה בעבר מספר רכישות בישראל – אקס ליבריס, שפיתחה קטלוג לניהול ספריות; דאמטק, שפיתחה מערכת אזיקים אלקטרוניים למעקב אחר אסירים וקשישים סיעודיים; חברת הסייבר NSO; קליקסופטוור, המפתחת תוכנה לניהול כוח אדם ואופטימיזציה של מערכי שירות; ואתר היהלומים R2Net.

מסינטק מדיה נמסר בתגובה: "החברה מבצעת תוכנית רה ארגון בכדי להגביר את יעילות פעילותה והגברת צמיחתה, תוך אספקת פתרונות הדור הבא לניהול מערכות שידור בפלטפורמות ליניאריות ודיגיטליות. למרבה הצער, לצד ההשקעות שהחברה תבצע לטובת ההערכות מחדש, היא נאלצת לצמצם במידה מסוימת את מצבת עובדיה בעולם, כולל בישראל, כאשר הפעילות בישראל תמשיך להוות מרכז מצוינות של החברה. סינטק מדיה תמזג חלק מרכישותיה ותאחד חלק מפעילויותיה לארגון גלובלי יעיל יותר, תוך הגדלת השקעותיה במוצרים חדשים ותמיכה במוצרי הדגל שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר