חיפש "בעלי חזות דתית"

נגזר דינו של המחבל על האופנוע מהפיגוע בחול המועד

לפני כשנה, בחול המועד סוכות, הגיח בירושלים מחבל באופנוע, היכה עם קסדתו ב"יהודים בעלי חזות דתית" וניסה לדוקרם בסכין. היום הוא נשלח ל-15 שנות מאסר (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל בבית המשפט (צילומים: Yonatan Sindel/Flash90)

המחבל שביצע פיגוע דריסה וניסיון דקירה באמצעות אופנוע ליד דרך חברון בירושלים בחול המועד סוכות שעבר, נשלח הבוקר (שלישי) ל-15 שנות מאסר.

השופטת חגית מאק קלמנוביץ' כתבה בגזר הדין כי ''הנאשם נטל אחריות על מעשיו, אך עשה כן במהלך שמיעת הראיות ולאחר שהנפגעים נאלצו להעיד. יחד עם זאת, הוא הודה בחלק הארי של כתב האישום כבר במשטרה והמחלוקת בין הצדדים נסבה על חלק לא מהותי מהאישום''.

מכתב האישום שהתקבל היום בבית המשפט עולה, כי בלבו של מוראד רג'בי, בן 20 מסילוואן, "גמלה אז ההחלטה להוציא לפועל פיגוע רצחני נגד יהודים באמצעות האופנוע שלו ובהמשך לדקור יהודים למוות עם סכין".

ביום ב' של חול המועד סוכות, הוא הצטייד בסכין מטבח שאורך הלהב שלה הוא כ-11 ס"מ, ויצא מביתו סמוך לשעה 6 בערב. לאחר כחצי שעה של רכיבה, הגיע רג'בי לדרך חברון בבירה, שם הוא הבחין בחסימה משטרתית, ובשל כך הוא סובב את אופנועו והמשיך בנסיעה.

בהמשך הוא חזר לכיוון דרך חברון, פנה לרחוב המפקד, סמוך למלון הר ציון, שם ראה בשני בני משפחה "בעלי חזות יהודית דתית", כהגדרת הפרקליטות, כשהם פוסעים על המדרכה בכיוון נסיעתו. הוא הגביר את מהירות נסיעתו, "ותוך שהוא נוסע במהירות רבה, הסיט את אופנועו לצד ימין והתנגש בעוצמה באחד מהם מאחור. כתוצאה מההתנגשות, הועף היהודי הפצוע לגובה של כשני מטרים באוויר ונפל על הארץ.

בשלב זה האופנוע החליק והמחבל קם, הוריד את הקסדה מראשו, הוציא את הסכין ופנה לרצוח את הולך הרגל השני באמצעות הסכין והקסדה. כשהתקרב אליו, נאבק בו הצעיר היהודי. באותו הזמן הגיע למקום חברם של השניים, הפיל את המחבל ויחד עם חברו הוציא את הסכין מידיו והחזיק אותו עד להגעת המשטרה.

הנפגע הראשון סהל משלושה שברים: שבר פתוח עם ריסוק בקרסול רגל שמאל, שבר בבוהן רגל שמאל ושבר בכף יד שמאל, וכן מחבלות בפניו. הוא אף נזקק לכמה תפרים בראשו. מאז הוא מתנייד באמצעות כסא גלגלים ונזקק לניתוח. הנפגע השני נחבל קלות בפניו.

בנוסף ל-15 שנות המאסר שכאמור נגזר היום על המחבל, נגזרו עליו גם 12 חודשי מאסר על תנאי, ופיצוי לנפגעים בסכום של 30 אלף ש''ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר