פיצוי ענק

האם ננעלה עם תינוקה בתא המטען, תבעה את חברת האוטובוסים - וזכתה

אם ובתה התינוקת שנסעו לאלעד באוטובוס של "אגד תעבורה" ולחרדתן ננעלו בתא המטען, לנגד עינה של הבת הקטנה שנותרה בתחנה, יפוצו בלא פחות מ-2 מיליון ו-100 אלף שקלים (תחבורה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט פסק לאחרונה, כי חברת 'אגד תעבורה' תשלם 2.1 מיליון שקלים לאישה שנתקעה עם בתה התינוקת בתא מטען של אוטובוס שהחל לנסוע, בעוד בתה בת השלוש נשארה לבדה בתחנת האוטובוס.

כשהתלוננה הנוסעת לחברה, הוצע לה פיצוי של שתי כרטיסיות חינם, אך היא לא הסתפקה בכך וניגשה להליך משפטי שהסתיים בהסדר פשרה - שאושר על ידי שופט המחוזי בירושלים רון אלכסנדר.

האירוע המדובר התרחש בשנת 2009, כשהאם, אז בת 23, הגיעה לאלעד באוטובוס עם שתי ילדותיה, בת 3 ובת שנה. לפני שירדה מהאוטובוס, ניגשה אל הנהג וביקשה ממנו להמתין לה עד שתוציא מתא המטען את עגלת התינוקת, ירדה והעמידה את בתה הבכורה על המדרכה, וניגשה כשהתינוקת בידיה לעבר תא המטען.

בשלב זה, כשחצי גופה בפנים, החל הנהג בנסיעה כשתא המטען פתוח. על פי התביעה שהגישה ופורסמה היום ב-ynet, לאם הצעירה היה שבריר שנייה להחליט האם לקפוץ עם התינוקת מהתא אל בתה בת השלוש שנשארה לבדה בלילה בתחנת האוטובוס, או להישאר ולחכות שהנהג יעצור.

מחשש לחיי התינוקת שבידה החליטה האם להישאר, והחלה לצעוק אך איש מיושבי האוטובוס לא שמע אותה. כאשר האוטובוס עצר לבסוף, עלתה האם בבכי לבקש עזרה. כמה נוסעים רצו לתחנה הקודמת והחזירו את בתה שנותרה מבוהלת לבדה.

חברת האוטובוסים "אגד תעבורה" תחקרה את המקרה וקנסה את הנהג, אך סירבה לשלם לאישה את דרישת הפיצוי הכספי בסך 30 אלף שקלים, ובמקום זאת כאמור הציעה לאם שתי כרטיסיות חינם.

האשה הגישה תביעה נגד החברה, והופנתה להערכה פסיכולוגית שקבעה כי היא מתמודדת עם פוסט טראומה. הנוסעת טענה בבית המשפט כי מדובר בתאונת דרכים שבה נפגעה פיזית ונפשית. גם בית המשפט מינה מומחית שאישרה שהאם סובלת מתסמונת פוסט טראומטית כתוצאה מן האירועים, המקנה לה נכות זמנית של 50 אחוזים. במקביל, הכיר בה גם המוסד לביטוח לאומי כנכה הסובלת מפוסט טראומה.

בפשרה שהושגה, נקבע לאחרונה כאמור שהאם תקבל 2.1 מיליון שקל: 800 אלף שקלים ישולמו לה על ידי ביטוח לאומי והיתרה על ידי חברת האוטובוסים

מ"אגד תעבורה" נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער וחריג שאירע בשנת 2009, ומאז כבר נכנסו לשימוש מערכות בטיחות מתקדמות שמספקות התרעה לנהג. תפקיד המערכות לצמצם ואף למנוע מקרים בעייתיים מסוג זה. בדומה לכל בעל רכב, אגד תעבורה מבוטחת בביטוח חובה לכיסוי נפגעי גוף. חברת הביטוח, שביטחה את אגד תעבורה באותה התקופה, היא זו שניהלה את המו"מ ואת ההליך המשפטי מול הנוסעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר