מהומות ליליות בשכם

מתפרעים ערבים ניסו למנוע כניסת מתפללים לקבר יוסף

מתפרעים ערבים ניסו הלילה למנוע את כניסת מתפללים יהודים לקבר יוסף שבשכם והבעירו צמיגים בכבישים המובילים אל הציון • צה"ל פיזר את המתפרעים, חלקם נפצעו מירי כדורי ספוג (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ההתפרעויות בסמוך לקבר יוסף, הלילה (צילום ערבי)

בסוף השבוע קראו גורמים ערבים לבוא ולהתפרע בסמוך לקבר יוסף בשל הכרזת ארה"ב כי ירושלים היא בירת ישראל. ואכן, הלילה (רביעי) בזמן שמאות מתפלים יהודים נערכו לכניסה מאובטחת לתפילה בציון קבר יוסף שבשכם, מאות מתפרעים ניסו למנוע את כניסתם.

כוחות צה"ל נתקלו בפורעים שיידו אבנים לעבר החיילים והבעירו צמיגים בצירים המובילים אל קבר יוסף.

החיילים הגיבו בירי אזהרה לאוויר ובאמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, שלושה פורעים נעצרו והובאו לחקירה.

בכלי התקשורות הפלסטינים דווח על שלושה פורעים שנפצעו כתוצאה מירי כדורי ספוג. לבסוף, למרות התפרעות הערבים - כוחות צה"ל אפשרו את כניסתם של חמש מאות מתפללים יהודים.

מצה"ל נמסר: "במהלך התפילות התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה הובערו צמיגים וייודו אבנים לעבר הכוחות אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ביצעו ירי לאוויר על מנת לפזר את ההתקהלויות ועצרו שלושה מפרי סדר. נבדקת טענה על שלושה פלסטינים פצועים".

בתוך כך, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 17 מבוקשים. בין היתר נעצרה בנבי צאלח פלסטינית נוספת בחשד לתקיפת קצין וחייל צה"ל. החשודים הועברו לחקירה

בצה"ל הדגישו כי 13 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר