דיווח ביפן

"צפון קוריאה תתקין ראשי אנתרקס לטילים"

על פי אנשי מודיעין דרום קוריאנים, צפון קוריאה תערוך ניסויים בטילים בליסטיים עם ראשי נשק כימי כדי לבדוק את עמידות החומרים בטמפרטורה הגבוהה של מעוף הטילים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און בוחן טילים בליסטיים (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

קים ג'ונג און ממשיך לצפצף על העולם: על פי דיווחים בעיתון היפני אשאיי שמסתמכים על גורמי מודיעין מדרום קוריאה, החלו הצפון קוריאנים בביצוע ניסויים להרכבת גז מסוכן מסוג אנתרקס על טילים בליסטיים בין-יבשתיים שברשותה.

לפי הדיווח, מטרת הניסוי של צפון קוריאה היא לבדוק אם הגז יוכל לשרוד טמפרטורה גבוהה בעת מעוף הטיל. לפי דיווחים קודמים, צפון קוריאה מחזיקה בידיה מצבור של בין 5,000-2,500 טונות של נשק כימי ומסוכנת לייצר חומרים ביולוגיים מסוכנים כמו אנתרקס.

הדיווח היפני מגיע יומיים לאחר פרסום האסטרטגיה הביטחונית החדשה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שבה נטען כי צפון קוריאה נמצאת במירוץ של ייצור נשק כימי וביולוגי, שניתן יהיה לשאת אותו על טילים. "מדינה שמרעיבה את אזרחיה מבזבזת מאות מיליוני דולרים על נשק גרעיני, כימי או ביולוגי, שיכול לאיים על ארה"ב", נכתב בדו"ח שמתברר ככל הנראה כנכון ומדאיג במיוחד.

משטרו של הרודן קים ג'ונג און הודיע לאחרונה כי השלים את הארסנל הגרעיני שלו לאחר שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי "הוואסונג 15" בחודש נובמבר האחרון. הטיל הגיע למעוף הגבוה ביותר שנמדד מאז החלה צפון קוריאה במסע שלה לעבר הפיכתה למעצמה גרעינית, עמדה שכבר הצהירה שאליו הגיעה. בנוסף הצהירה צפון קוריאה כי הטיל יכול לפגוע בכל נקודה בשטחה של ארה"ב. מומחים שבחנו לאחר מכן את השיגור טענו כי הטיל התפרק בכניסתו לאטמוספרה אך עצם השיגור לכשעצמו מלמד על ההתקדמות של הצפון קוריאנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר