"אלו ארבעה קורבנות ציבור"

אלפים בהלוויית האם אליזה ובניה משה, יצחק ולאה אזן ז"ל

בבית העלמין חולון משתתפים אלפים בהלוויית בני משפחת אזן ע"ה שנספו באסון השריפה בברוקלין. הראשל"צ: "אלו ארבעה קורבנות ציבור". המשפחה: "אין לנו שאלות, מקבלים את הדין" (דיין אמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסע ההלווייה, הבוקר (צילום: כיכר השבת )

אסון השריפה בפלטבוש: זה לצד זה הונחו מיטות בני משפחת אזן ז"ל, שנספו באסון השריפה בברוקלין ביום שני בלילה, בבית הלוויות בעיר חולון, שם מתגוררת משפחת האם אליזה.

לאחר שמיטות בני המשפחה הוכנסו אל בית העלמין, החל רב העיר הגאון רבי אברהם יוסף בקריאת תהילים לעילוי נשמת הנפטרים, כשברקע - אלפי המשתתפים מתקשים להבין את האסון הנורא וזעקו בבכי.

אמה של אליזה ע"ה נשברה במהלך מסע ההלוויה והחלה לזעוק בבכי לעבר מיטות בני משפחתה, הגר"א יוסף ניסה להרגיעה בזמן שכוחות ההצלה משגיחים על בריאותה. בהלוויה השתתף הרב גבריאל ששון, ששכל את בני משפחתו, באסון דומה לפני כשלוש שנים.

אמו של יוסי אזן (מוטי קמחי ynet)

הגר"א יוסף פתח את דבריו ואמר: "וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה'. אנחנו לא יכולים להספיד בימי החנוכה. את ההספד נעשה ב'שבעה', היום אנחנו בסך הכל אומרים דברי תורה. משפחה כל כך נהדרה, משפחה כל כך אהובה, זכויות עצמות יש לאביו המשפחה, יחד עם רעייתו, שזכו להעמיד את כל יוצאי חלציהם לתורה ולמצוות. הזכויות שלהם עצומות.

"הוא מציל נפשות רבות. יש לנו היום ארבעה קורבנות, אלו ארבעה קורבנות ציבור, שהקב"ה ירחם על כלל ישראל, יסלק עלינו כל מיני מרעין בישין, יסלק מעלינו כל מיני מגפות. עוד נדבר. אין לי מה לאמר. האלוהים נשא את עוונינו".

משפחת אזן

אחריו ספד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף: "כל אחד ואחד מאיתנו, כולנו, יעשה חשבון נפש, על מה עשה זאת ה', וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. בחומש ויקרא אנחנו קוראים על בניו של אהרון הכהן, נדב ואביהו, ותצא אש, כתוב: וידום אהרון. בזכות זה שאהרון הכהן שתק הקב"ה נגלה אליו בגילוי גדול".

סב המשפחה הרב אברהם חמרה בהלוויה

הרב הראשי הוסיף: "מי יעמוד בסוד ה', מי יודע מה חשבונות שמיים, כולנו בצער ובוכים, אבל חשבון שמיים לא נדע, הם הולכים לעולם שכולו טוב, משאירים אותנו, אנחנו צריכים לגמול להם חסד ולהתחזק כל אחד ואחד בבן אדם לחברו ובן אדם למקום".

"אני מכיר את המשפחה" סיפר הגר"י יוסף: "הכנסת אורחים שלהם, האמא - כמה הייתה מכניסה אורחים. צריך חשבון נפש, למה נגזרה הגזרה הקשה הזו, נקבע עתים לתורה, שלא יעבור עלינו יום אחד בלי ללמוד".

הרב גבריאל ששון בהלוויה ( י. נפוסי, מדברים תקשורת)

בהמשך הוסיף הרב: "הבעל הקב"ה ישלח לו רפואה שלימה, אני מכיר אותו, כמה הוא אוהב תורה, כמה הוא לומד תורה".

בסיום דבריו ביקש הרב יוסף: "להתחזק בצניעות. הדבר הזה צריך לגרום זעזוע לכולנו. כמה צריכים לדאוג. לא לבוא חס ושלום לשאול למה הקב"ה עשה ככה".

לאחר ההספד, אחד מבני המשפחה זעק בבכי: "עכשיו יוסי פקח עיניים".

הרב הראשי סופד

לאחר מכן, לקראת סיום ההלוויה, עלה לספוד אחד מבני משפחת חמרה, ואמר בבכי: "אין לנו שאלות, אין לנו כעת, רק מחשבות יש לנו, מקבלים עלינו את הדין באהבה, מבקשים מכולם: בית המקדש נחרב על שנאת חינם, אליזה שכולה הייתה כולה אהבה לבריות אולי לא יכלה להיות בעולם כזה".

"אנחנו מבקשים דבר אחד", אמר בסיום דבריו: "מה שאתם רואים שלא יהיה לחינם, חייבים לעשות משהו, חייבים לשנות, חייבים להשתנות, שכל אחד יקבל על עצמו קבלה לזכותם" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר