מבוכה בצי הבריטי

ספינת המיליארדים הושקה עם חדירת מים

בריטניה השיקה את נושאת המטוסים היוקרתית שלה בשווי 4.3 מיליארד דולר, אך אז התגלה כי היא סובלת מחדירת מים של יותר מ-200 ליטר מידי שעה וזקוקה לתיקון דחוף (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נושאת המטוסים מגיעה לנמל לראשונה (צילום: שאטרסטוק)

ספינת הקרב הגדולה ביותר של בריטניה, נושאת המטוסים החדשה "המלכה אליזבת" שנבנתה בעלות של 3.1 מיליארד ליש"ט (4.2 מיליארד דולר) והושקה לא מכבר בטקס מפואר בהשתתפות המלכה אליזבת שעל שמה נקראת האונייה, סובלת מחדירה של מים וזקוקה לתיקונים, כך מסר אתמול (ג') משרד ההגנה של בריטניה.

הספינה, שמשקלה 65 אלף טונות, הוכתרה בתור אוניית המלחמה המתקדמת ביותר של בריטניה, והחלה לפעול באופן רשמי רק לפני שבועיים. בעיית כניסת המים זוהתה לאחר שירדה לים להפלגת ניסיון, מסר המשרד.

"התיקונים יבוצעו שהספינה עוגנת בפורטסמות", מסר דובר של הצי המלכותי. "הדבר אינו מונע מהספינה לשוט שוב ותוכנית הפלגות הניסוי לא תושפע מכך".

העיתון הבריטי "סאן" דיווח כי ספינת המלחמה, שאורכה 280 מטרים, סובלת מחדירת 200 ליטר מים מדי שעה, וכי עלות התיקון עשויה להגיע למיליוני ליש"ט. על פי הסברים של ימאים לספינות יש פעמים רבות חדירת מים ולכן נעשה שימוש במשאבות אך פה מדובר בכמות גדולה יחסית לספינה חדשה וחדישה כל כך.

מתברר כי לא מדובר בהפתעה לבריטים, מקור בטחוני אמר כי הצי היה מודע לכך שהספינה, שבנייתה נמשכה שמונה שנים, סבלה מבעיה בעת מסירתה על ידי היצרנים, ולפי דיווח "סאן", היצרנים הם אלה שיישאו בעלות הגבוהה של התיקונים.

האיגוד שאחראי על בניית נושאת המטוסים "המלכה אליזבת" והאונייה התאומה שלה, "נסיך ווילס" - פרויקט המוערך ב-6.2 מיליארד ליש"ט - כולל את חברות ההנדסה הבריטיות BAE סיסטמס ובבקוק, וכן את החטיבה הבריטית של תיילס הצרפתית שסירבו להגיב לידיעה של משרד ההגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר