בקרית יובל

הערב: ההספד המרכזי על הגאון רבי שלמה אריה זצ"ל

תושבי שכונת קרית יובל שבירושלים, בה הקים הגאון המופלא רבי שלמה אריה זצ"ל את ה'כולל' המרכזי, ומוקירי זכרו הרבים, יתאספו הערב לשמיעת דברי התעוררות ומספד לזכרו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגר"ש אריה זצ"ל (באדיבות המצלם)

ככלות השבעה להסתלקותו של הגאון רבי שלמה אריה זצ"ל, ראש ישיבות "אור התלמוד" ו"כנסת חיים יצחק", יתקיים הערב (רביעי) מספד מרכזי לזכרו.

הגר"ש, שהיה ידוע בגאונותו, התמדתו ואהבת התורה שלו, בה אף העמיד תלמידים רבים תוך שהוא סובל תמיד מיסורים קשים, אף עמד מאחורי הקמתו של כולל אברכים מרכזי בשכונת קרית יובל שבירושלים.

חברי הכולל הממוקם בבית הכנסת שברחוב בורוכוב, וכלל דיירי השכונה, יתאספו הערב בשעה 8 להתעורר ולהתחזק לעילוי נשמתו.

ישאו דברים לזכרו: המרא דאתרא הרב אהרן וינר, הרב רפאל צבי וולפין מראשי ישיבת קול תורה, הרב אברהם יחיאל טולידנו, הרב יחזקאל אברמוב ראש כוללי כתר תורה וחתנו הרב יחיאל בן דוד.

הגאון רבי שלמה, היה מפורסם בעולם הישיבות כעילוי מופלג ומתמיד עצום, שעם כל קשיי בריאותו לא פסק מללמוד בשקדנות נדירה שהפליאה את כל רואיו.

בבחרותו, לאחר שלמד בישיבות קול תורה ובריסק, קנה את עיקר גדילתו בתורה בישיבת בית התלמוד כתלמידו המובהק של ראש הישיבה הגאון רבי דב שוורצמן זצ"ל, שביום חתונתו אף העניק לו כמתנה את מחברת חידושיו האישית.

בהגיעו לפרקו נישא לבתו של הרב גבריאל טולידנו ראש ישיבת אור ברוך, שם אף הרביץ תורה לתלמידיו הרבים, כפי שבהמשך עשה בישיבתו "אור התלמוד" ובהיכלי תורה נוספים.

אחד מקרוביו, שנכנס לביתו עם בניו בתקופת בחינותיהם לקבלה לישיבות, תיאר לאחר פטירתו ל"כיכר השבת": "הוא היה במצב לא טוב בלשון המעטה, אחרי 35 שנות חולי, וזה גם היה ניכר. אבל כשרק שמע את הענין והסוגיא בגמרא בה מדובר, זינק וקיבל חיות שלא מהעולם הזה. ראו תמיד, בכל מצב, שהתורה היא 'תורת חיים' עבורו, כפשוטו".

הגר"ש אריה זצ"ל הותיר אחריו את אשתו ושבעת ילדיו, בהם 3 שטרם נישאו, ואת סדרת קבצי חידושי תורה "האור" אותם כתב על מסכתות רבות בש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר