הקונסרבטיבים מסיתים

"חשש פריצות"? נאטמה מחיצת הנשים בכותל

הקונסרבטיבים בישראל הפריחו טענות שונות נגד רב הכותל, לפיהן התווספה שכבה אוטמת למחיצת עזרת הנשים בכותל "מחשש פריצות", אלא שהמציאות ככל הנראה שונה לחלוטין (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המיצות, מצד עזרת הגברים (צילום: חדשות הכותל המערבי)

רק לפני כחודש עוטר הכותל המערבי במחיצה חדשה בצבע זהב בין עזרת הנשים לעזרת הגברים ברחבת התפילה. המראה היה מרהיב למדי, משני הצדדים.

אלא שלאחרונה הוסיפו על המחיצה החדשה, בצד הנשי, לוחות עץ אטומים.

וזוהי השתלשלות העניינים האחרונה סביב מחיצה זו, כפי שמפורטת בפרסום ב'ידיעות אחרונות': עד לפני כחודש הפרידה בין העזרות מחיצה שחורה שאפשרה צפייה חלקית בלבד מהנשים לגברים.

את המחיצה הישנה החליפה מחיצה חדשה מזהב שעוטרה בקישוטים בצורת מנורת המקדש ונצבעה זהב, והייתה זהה לחלוטין משני צדי הרחבה. אך כאמור בימים האחרונים הגיעו פועלים אל עזרת הנשים והצמידו אל המחיצה, בצד עזרת הנשים, לוחות עץ הרמטיים לגמרי.

תיעוד המחיצות מזהב (צילום: חדשות הכותל המערבי)

כעת, לפי טענות שניסו הקונסרבטיבים להפריח, נועדו הלוחות החדשים כדי למנוע מנשים להסתכל לצד הגברים, כשבמצב הנוכחי הן ייאלצו לעמוד על כיסאות לשם כך. "מישהו צריך להעמיד את רב הכותל במקומו. זה לא קניינו הפרטי. אם היה קורטוב של יופי למחיצה החדשה, כעת הוא התאייד, אבל העיקר שחשש הפריצות נבלם...", אמר יזהר הס, מנכ"ל התנועה ה"מסורתית".

מלשכת רב הכותל מיהרו להעמיד דברים על דיוקם, רגע לפני שתחל ההסתה התקשורתית, עם התגובה הבאה: "מדובר בקורות עץ שהותקנו זמנית כחלק מהעבודה על המחיצה ועל פתח יציאת החירום של רחבת התפילה. בעוד מספר ימים יוסרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר