חמאס מזהיר: אל תעשו 'לייק' לעמוד משרד החוץ הישראלי

מנגנון הפנים של חמאס מזהיר מפני עשיית לייק לעמוד של משרד החוץ הישראלי "ישראל מדברת ערבית". לטענת חמאס העמוד נועד כדי לגייס סוכנים למודיעין הישראלי (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ישראל משקיעה לא מעט במידע המונגש לעולם הערבי על הנעשה בישראל. את הציון לשבח קיבל משרד החוץ כאשר כחלק משורת אזהרות והנחיות ביטחוניות חדשות שפרסם חמאס עבור תושבי רצועת עזה, הנחה מנגנון ביטחון הפנים ברצועה את התושבים להיזהר מ"הדרכים החדשות" שבהן מנסה ישראל "להפיל את התושבים בפח" ולגייס סוכנים, בדגש על השימוש ברשתות החברתיות לשם כך.

כחלק מכך, מנגנון הפנים של חמאס הזהיר מפני עשיית "לייק" לעמוד "ישראל מדברת בערבית" (إسرائيل تتكلم بالعربية") השייך למשרד החוץ ולו מעל ל-1.3 מיליון עוקבים מרחבי העולם הערבי, כולל מרצועת עזה. לפי ההנחיות החדשות, עמוד זה "מציב את האזרח (העזתי) בתוך מעגל המטרות של הכיבוש מעצם עשיית 'לייק' לו".

זו לא הפעם הראשונה שהעמודים של ישראל בערבית זוכים לקריאות לחרם בעולם הערבי. ישראל מפעילה כמה עמודים כאלה ביניהם גם עמודיהם של דובר ראש הממשלה, דובר צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. הקריאות לחרם מוסברות בטענה כי הם מהווים כלי לגיוס סוכנים, מרעילים את מוחות הצעירים הערבים ומשמשים כ"מלכודת לנורמליזציה".

לפני כמה חודשים פנו תומכיו של איש הדת השיעי מוקתדא א-סאדר, שלו יש השפעה רבה בעיראק ובעולם השיעי, בבקשה מאיש הדת להוציא פסק הלכה כנגד העמוד "השטני" "ישראל מדברת בערבית".

יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, אמר בתגובה ל"אזהרות": "הקריאות החוזרות ונשנות שאנו שומעים מדי שבוע להימנע מגלישה בעמודינו רק מבליטות את הכוח שיש היום לרשתות החברתיות בהעברת מסרים לקהלי יעד. כמובן שאנחנו לא מנסים לגייס שום סוכן, אלא רק למתג ולהציג את ישראל כפי שהיא באמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר