תיעוד מרגש משחרור רובשקין

"אמא, הנה אני כאן", הכריז רובשקין ונשק לאמו המבוגרת

שחרורו המפתיע של רובשקין מהכלא הוציא אלפים לרחובות. עין לא נותרה יבשה כששלום רובשקין הגיע לבית הוריו המבוגרים, פילס את דרכו אל אמו, נשק לה והכריז: "אמא, אני כאן" • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רובשקין עם אמו (באדיבות המצלם)

שמחה וצהלה ברחובות השכונות החרדיות בארה"ב לרגל שחרורו המפתיע של האסיר החב"די שלום מרדכי רובשקין בהוראת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהחליט הלילה (חמישי) לקצוב את עונשו והלביא לשחרורו באופן מיידי.

רגעים מרגשים במיוחד נראו בשעה ששלום מרדכי רובשקין הגיע לבית הוריו המתגוררים בלב שכונת בורו פארק שבניו יורק ונפגש עמם.

כבר שעה קודם לכן היו הרחובות הסמוכים לבית גדושים באלפים שהגיעו לשמוח עם בני המשפחה. רובשקין שהגיע באוטובוס התקשה לרדת כאשר הקהל הרב ביקש ללחוץ את ידו ולברכו.

כשנכנס רובשקין אל הבית גאתה השמחה והרקיעה שחקים. הנוכחים פרצו בשירת "חסדי השם כי לא תמנו" והאסיר המשוחרר נשק לאמו המבוגרת שישבה לצד השולחן. "אמא, הנה אני כאן", הכריז רובשקין.

"עין לא נותרה יבשה במעמד המרגש הזה", סיפרה ל"כיכר השבת" אחת מקרובות המשפחה שהתקשתה להסתיר את התרגשותה. "מי האמין שההורים של שלום בני ה-90 יזכו לראות עוד בחייהם בשחרורו", היא מוסיפה בסיפוק רב.

רובשקין, בן 57 ובעל המשחטה הגדולה בארה"ב, הורשע בשנת 2009 בהונאה בנקאית ונגזרו עליו 27 שנות מאסר בפועל, כאשר לכל הדעות היה מדובר בעונש מוגזם במיוחד. הלילה, לאחר שמונה שנים בכלא, החליט הנשיא טראמפ להשתמש לראשונה בסמכותו וקצב את עונשו ורובשקין שוחרר באופן מיידי לביתו יצוין כי לא מדובר בחנינה נשיאותית והחלטת טראמפ אינה מבטלת את ההרשעה.

הבית הלבן ציין כי החלטת טראמפ לשחררו התקבלה בעקבות פניות של יותר ממאה אנשי אכיפת חוק ופקידים לשעבר במשרד הפנים, בהם תובעים וחוקרים לשעבר וכן שופטים בדימוס, שהביעו דאגה מגזר הדין הקשה. בנוסף, יותר משלושים חברי קונגרס פנו לטראפ בבקשה לקצוב את עונשו של רובשקין.

לפי הערכות, ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ ואחד האנשים החזקים בבית הלבן שמקורב מאוד לחב"ד, היה מעורב בהחלטה לשחרור מוקדם של רובשקין.

בבית הלבן הדגישו כי "פעולה זו אינה חנינה נשיאותית ואינה מנקה את הרשעתו של מר רובשקין. בחינתו המחודשת של הנשיא את עניינו של מר רובשקין וההחלטה על המתקת העונש התבססו על הבעות תמיכה של חברי קונגרס וחתך רחב של הקהילה המשפטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר