לראשונה

מוסלמי בדרך לתפקיד שופט בית המשפט העליון

לראשונה בתולדות בית המשפט העליון, שופט מוסלמי עושה את דרכו למינוי קבע כשופט עליון. מדובר בשופט חאלד כבוב המכהן בתפקיד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בדרך לעליון. חאלד כבוב (צילום: ליאור בן ניסן / POOL / Flash90)

הוועדה לבחירת שופטים דנה בימים אלו בבחירת שופטים חדשים לבית המשפט העליון, שני שופטים חדשים שיחליפו את השופטים יורם דנציגר ואורי שוהם.

בשלב זה טרם הגיעו בכירי הוועדה, נשיאת העליון אסתר חיות, שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה להבנות על מועמדים מוסכמים.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות', בימים האחרונים חלה תפנית דרמטית כאשר יו"ר הלשכה אפי נוה וחברת הוועדה לבחירת שופטים אילנה סקר החליטו להציע את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חאלד כבוב, שהוא ערבי מוסלמי, כמועמדם לתפקיד שופט בבית המשפט העליון.

על פי הסכמה מוקדמת בין הצדדים, את השופט דנציגר יחליף עו"ד מהמגזר הפרטי, אך כעת החליטו נווה וסקר כי "למען מינוי היסטורי של שופט מוסלמי לעליון, לשכת עורכי הדין מוכנה לוותר בסבב המינויים הנוכחי על מינוי של עורך דין במקום השופט דנציגר".

לדבריהם: "השופט כבוב מגלם באישיותו המשפטית והפרטית את הטוב שבכל העולמות: הוא נחשב למשפטן מצטיין בתחומים רבים - כלכלי, פלילי ואזרחי - ומוכר כשופט זריז ויעיל, בעל מזג שיפוטי נינוח, 'חברמן' ו'איש של אנשים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר