"ה', איזה רעה נתת לנו?!"

"התעוררו!"; ההספד המטלטל של הגב' אהובה אזן • תיעוד

"יוסי שלי הוא איוב של הדור. איוב! הוא לא יכול לעמוד בזה, כמה קורבן לקחת ממנו", זעקה בבכי קורע לב אמו של יוסי אזן, מרת אהובה אזן, בהלווית כלתה ונכדיה, והתחננה: "ה', תן לנו כוח" • צפו (חרדים)

מיטות הנפטרים בהלוויה (צילום: דוד זר)

קורע לב: דקות אחדות לאחר שכלתה אליזה ושלושת נכדיה ע"ה נטמנו בבית העלמין בחולון, אהובה מסעודה אזן, התייחסה לאסון הנורא שפקד את משפחתה, ולבנה יוסף ששוכב בבית החולים בנו יורק יחד עם בנו ובתו שנפצעו באורח קשה כתוצאה מהשריפה בביתם בפלטבוש.

"מה אני מבקשת ממכם בני אהובי", פנתה אהובה מסעודה ואמרה בבכי, "שתהיו יראים זה מזה, מכבדים זה את זה ואוהבים זה את זה. ואנחנו אומרים לך, 'אבא, אדרבה, תן בלבנו לראות כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם חלילה'. ה' רוצה אהבת חינם, די עם הקומבינות! די לדרוך אחד על השני! תאהבו זה את זה, תכבדו זה את זה!".

האם המשיכה בבכי: "הרב קנייבסקי אמר שזה כפרת עוונות של הדור. כמה כפרת עוונות עוד צריך הדור הזה? כמה 'קורבנות עולה' הוא צריך הדור הזה? תתעוררו! בבקשה אני מתחננת! תתעוררו! תאהבו אחד את השני, קבלו עליכם צניעות, טהרת המשפחה, שה'עולה התמימה' הזאת לא תהיה עולת שווא. בורא עולם שלא ייקח מאיתנו יותר קורבנות כדי לעורר אותנו. תתעוררו! עם ישראל תתעוררו באהבת חינם! תראו איזה מחיר שילם הבן שלי יוסי".

משפחת אזן (מתוך ynet)

האם המשיכה במונולוג הקורע לב: "אשת נעוריו נשרפה מול העיניים, ילדיו העוללים, 'עולה טהורה ותמימה', הילדים צדיקים. אנא, עם ישראל התעוררו. ה' אמרת שצריך לברך על הרעה כשם שמברכים על הטובה, נכון - יש רעה, אתה אמרת רעה, אבל איזה רעה נתת לנו?! ואני מברכת אותך ה' תודה על הכל תודה, תודה, תודה".

"השם תרפא לי את הבן שלי ואת הנכדים, תן להם כוח", הוסיפה האם בבכי קורע לב כשכל הסובבים מצטרפים לבכי הכואב ולתחינה: "יוסי שלי הוא איוב של הדור. איוב! הוא לא יכול לעמוד בזה, השם. כמה קורבן לקחת ממנו. את כל כולו, ראה אותם נשרפים מול העיניים. עם ישראל תתעוררו, תתעוררו, תתקרבו לה'. אין דבר יותר מזה, כמה טוב השם, תודה לך השם תן לי כוח לעמוד בזה.

"לא, אני לא יכולה, טעית, לא אני. אומרים שאני חזקה, אני לא חזקה! לא יכולה לעמוד בזה ה'. ארבע מתנות שלחת לי, ארבע ארונות, איך אפשר לראות את הטהורים האלה, הזכים האלה? עם ישראל תתעוררו! תתקרבו לאבא! אין כמו אבא בעולם!, ה' שרף את הבית, עוד בית ה' שרף!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר