"לא תקח האם על הבנים"

בחיבוק ובבכי: הגר"ש עמאר ניחם את אברהם אזן • צפו

הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר הגיע לנחם את בני משפחות אזן וחמרה וספד בבכי: " כזו מיתה קשה, כמה יחד, 'לא תיקח האם על הבנים', בעונותינו אם ובנים" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר הגיע הערב (חמישי) לנחם את בני משפחת אזן וחמרה שארבעת בני משפחתם - האם ושלושת ילדיה - נספו באסון השריפה בפלטבוש שבברוקלין, ואב המשפחה, בן ובת נוספים נפצעו באורח קשה.

במהלך דבריו התקשה הגר"ש עמאר לדבר ודמע: "גדול כים שברך מי ירפא לך". רגע מרגש נרשם כאשר הגר"ש עמאר חיבק את הילד אברהם וניסה לנחמו בבכי, או אז אף עין לא נותרה יבשה בחדר האבלים.

"גם אנחנו זה מה שאנחנו יכולים לומר", המשיך הרב, "גדול כים שברך מי ירפא לך, 'אמא עילאה' תבוא ותרפה, היא תרפא ותשיב שבותכם ותציל את מה שנשאר, שיהיו כולם בריאים ושלימים".

הרב הוסיף ואמר: "אם אנחנו מסתכלים על החיים של העולם הזה, בעין של בני אדם המקובל בעולם, אין לנו במה להתחיל ואין במה להיאחז ולהישען, לפי התפיסה העולמית - החיים זה כאן והמיתה זה כשאדם מת, כזו מיתה קשה, כמה יחד, 'לא תיקח האם על הבנים', בעונותינו אם ובנים, לא נוכל למצוא שום אחיזה.

"אבל יש לנו הסתכלות, חייבים אנחנו להתרומם, חייבים אנחנו לבטוח אמונתנו בה' יתברך, מכוח הבנתנו בתורה - חייבים להתרומם ולהבין מה זה מיתה".

הגר"ש עמאר המשיך וניחם את בני המשפחה באבלם הגדול וסיים בדמעות: "יהי רצון שאבי יתומים יעמוד לימינכם וירומם אתכם, שהיה לכם נחמה אמתית בביאת משחינו ובבניין בית מקדשנו במהרה בימינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר