שנת בצורת

הגר"מ מאזוז: לקבוע יום תענית בכל ישראל

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז הסביר בשיעורו השבועי כי הסיבה לעצירת הגשמית היא כעס שיש בשמיים. הרב קרא לקבוע את יום שני הקרוב ליום תענית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי מאיר מאזוז (צילום: עזרא טרבלסי)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז קרא במהלך שיעורו השבועי הערב (מוצ"ש) לקבוע את יום שני הקרוב ל'יום צום', בשל שנת הבצורת ועיכוב הגשמים.

"יש דבר אחד שהקב"ה משאיר אותו בידו" אמר הרב: "זה ירידת גשמים. אף פעם לא תוכל לדעת מה יורד ואיך יורד. כאשר יש עצירת גשמים, יש - בר מינן - כעס מלמעלה, 'וחרה אף ה' בכם ועצר את השמיים ולא יהיה מטר', רוסיה כולה, עם כל הכוח שלה ירדה מטה מטה בגלל עצירת גשמים".

הרב מאזוז הסביר מדוע מדובר בשנת בצורת: "שלא תגידו 'שנה מעוברת', השנה לא מעוברת, דצמבר עוד מעט נגמר, אנחנו נמצאים בחושך".

הרב פנה לתלמידיו: "צריך לעשות תענית. אי אפשר לעשות כמו שהיה בחו"ל, שהיו עושים 'שני- חמישי - שני'. אנחנו, יש לנו הרבה עוונות, אם זה 'המצעד', אם זה חילולי השבת".

"לכן" סיכם הגר"מ מאזוז: "מי שיכול לצום ביום שני מהבוקר ועד הערב יכוון ב'ברך עלינו'. מי שלא יכול לצום - יצום חצי יום. להתפלל, תפילות עוזרות, ה' יתברך יקבל את התפילות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר