מאות פיגועים סוכלו

ראש השב"כ: חמאס מנסה לגרום לפיגועים

נדב ארגמן הגיע לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שם סקר את מצב הטרור וסיפר כי סוכלו בשנה האחרונה מאות פיגועים משמעותיים ועוד יותר מאלף פיגועי בודדים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אנו חשים כי המצב יחסית יציב וכי הטרור במצב "טוב" יחסית, אך מתברר כי מתחת לפני השטח קורים ניסים רבים. ראש השב"כ נדב ארגמן הופיע היום (ראשון) בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת והזהיר מפני הניסיונות של חמאס להוציא לפועל פיגועים ביהודה ושומרון. ארגמן סיפר כי השב"כ סיכל מאות פיגועים, שאותם הגדיר "משמעותיים", ויותר מאלף פיגועים של מפגעים בודדים.

"הזירה הפלסטינית של השנה החולפת היא זירה מאוד לא יציבה. לא ברצועה ולא ביו"ש, בוודאי לאחר ההצהרה של טראמפ, וימים יגידו", אמר ראש השב"כ. "השקט מתעתע, השטח בוחש, וחמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים ביו"ש ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית. ברצועת עזה המציאות מאתגרת מאי פעם. ימים יגידו אם תהליך הפיוס בין פתח לחמאס יצלח ומה המשמעויות לכולנו".

לאחר מכן סקר ארגמן בפני הוועדה את הצלחות השב"כ בשנה האחרונה. "היקף הפיגועים בשנה האחרונה ירד, אך כמות הסיכולים גדלה", סיפר ראש השב"כ. "סיכלנו 400 פיגועים משמעותיים, בהם 13 פיגועי התאבדות, 8 פיגועי חטיפה ו-94 פיגועי הקרבה".

הוא הוסיף ואמר כי "שב"כ סיכל 1,100 פיגועים פוטנציאליים של בודדים. לעומת זאת, 54 פיגועי בודדים הצליחו לעומת 108 בשנה שעברה. בסך הכול, היקף הסיכולים מרשים, אבל זו רק דוגמה המסבירה את היקף הטרור מתחת לפני השטח".

בישראל מתמודדים בימי שישי האחרונים עם "ימי זעם" מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. על פי כוחות הביטחון בשבוע האחרון חלה ירידה במספר המתפרעים והוא עמד על כ-3500 צעירים פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה על כוחות הביטחון.

בעימותים עם כוחות צה"ל באזור ג'בליה נהרגו שני פלסטינים. ולטענת הפלסטינים נפצעו עשרה נוספים אך כאמור במערכת הביטחון צופים כי מדובר בירידה בגל הטרור אם כי כאמור החמאס מנסה ללבות את הרוחות ולגרום לפיגועי טרור בשטחי יו"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר