האקרים רוסים פעלו כדי להציק לעיתונאים

סוכנות הידיעות AP טוענת כי על פי מחקר שנערך נמצא כי קבוצת האקרים רוסית פעלה כדי להציק לעיתונאים אמריקאיים ורוסיים שהעזו להביע ביקורת על התנהלות הקרמלין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האקרים מנסים בדרך כלל לגנוב מידע או כסף אבל מתברר כי ברוסיה יש להאקרים מטרה מסוג שונה - להציק לעיתונאים ברחבי העולם או פוליטיקאים אמריקאים שהעזו להביע ביקורת כנגד הקרמלין.

תחקיר של AP מראה שההאקרים הרוסים ששמו להם למטרה את הפוליטיקאים האמריקנים ואנשי המודיעין, ניסו לגרום נזק גם לעיתונאים ברוסיה וברחבי העולם. לפי מידע של חברת אבטחת הסייבר Secureworks, קבוצת ההאקרים Fancy Bear שהופעלה על פי הטענות בידי רוסיה, ניסתה לפרוץ לחשבונות המיילים של לפחות 200 עיתונאים, מפרסמים ובלוגרים מאמצע 2014 עד לפני כמה חודשים.

על פי סוכנות הידיעות, ברשימת היעדים של ההאקרים הרוסים נמצאים עיתונאים מכלי תקשורת בארה"ב, רוסיה, אוקראינה והמדינות הבלטיות שלא מהססים למתוח ביקורת על התנהלותה של רוסיה.

כ-50 מהעיתונאים ברשימה עבדו בניו יורק טיימס בזמן שההאקרים ניסו לפגוע בהם. 50 נוספים היו כתבים זרים שנמצאים ממוסקבה או עיתונאים בכלי תקשורת עצמאיים ברוסיה. חברים אחרים ברשימה הם אנשי תקשורת מובילים במזרח אירופה.

רשימת העיתונאים מספקת עדות חדשה למסקנות של קהילת המודיעין האמריקנית, שקבוצת Fancy Bear פעלה בשם ממשלת רוסיה, כשהתערבה על פי החשד בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. סוכנויות הביון קבעו כי ההאקרים פעלו כדי לסייע לניצחונו של דונלד טראמפ, וממשלת רוסיה מכחישה בתוקף התערבות כזו. בכל מקרה לא הוכח עדיין כי טראמפ היה מודע לכך או פעל בכיוון זה.

דיווחים קודמים של AP הראו איך Fancy Bear ניסתה לפרוץ למיילים כדי לגרום נזק לאנשי אופוזיציה רוסים, פוליטיקאים אוקראינים ואנשי מודיעין אמריקנים, בנוסף ליו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון ג'ון פודסטה ויותר מ-130 חברים במפלגה הדמוקרטית.

הוועידה להגנת עיתונאים מסרה כי הפעילות של Fancy Bear מדגישה את המאמצים של הממשלות ברחבי העולם להשתמש בהאקרים נגד עיתונאים. עיתונאים רבים אמרו ל-AP שהם ידעו שהם מאוימים וחשו בניסיונות פריצה לחשבונתיהם, לכן הוסיפו שכבת הגנה לסיסמא שלהם במייל ושוחחו רק באפליקציות מוצפנות כמו טלגרם, וואטסאפ וסיגנל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר