מכה לליברמן

ראש השב"כ מתנגד לעונש מוות למחבלים

בדיון מסווג בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת הביע ראש השב"כ נדב ארגמן את התנגדותו לחוק שהציע שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיו יוטל עונש מוות על מחבלים (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חבריו של החייל רון קוקיא בוכים על קברו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בדיון מסווג של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שנערך היום (ראשון), הביע ראש השב"כ נדב ארגמן את התנגדותו לחוק שהציע שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיו יוטל עונש מוות על מחבלים.

עמדתו, שפורסמה לראשונה ב'חדשות עשר', באה בעקבות יוזמת החוק של יו"ר 'ישראל ביתנו' אותה הוא העלה לאחר רצח החייל רון יצחק קוקיא בערד. "הרצח של סמל קוקיא מוכיח שוב את הצורך בהנהגת חוק עונש מוות למחבלים", כתב אז ליברמן בפייסבוק.

ההליכים לקידומו של חוק עונש מוות דווקא התקדמו לאחרונה, לאחר סיכום בענין בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לליברמן, ולפי פרסום ב'כאן' ההצבעה עליו צפויה בתוך כשבוע, כשתסתיים העבודה על נוסחו המדויק.

ראש השב"כ נדב ארגמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוד לפני ראש השב"כ, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הספיק להעביר לנתניהו ולשרים את חוות דעת העדכנית בסוגיה, המתנגדת אף היא לעונש המוות, כשלדברי גורמים במערכת המשפטית שצוטטו ב-ynet המגמה כיום במדינות מתקדמות היא הפוכה: "באיחוד האירופי חל איסור על עונש מוות, וגם מדינות בארה"ב החלו לבטל אותו".

הורי החייל שנרצח מאיימים על המחבל בעונש מוות, היום (צילום: רועי עידן, ynet)

רק היום, בעת שהוגשו כתבי האישום נגד המחבלים שהיו מעורבים ברצח רון קוקיא, אמרה אמו לבנה: "אני מקווה לראות אותו עם שק שחור על הפנים, אבל כנראה שלא אזכה לראות את זה".

גם האב בועז הביע את תסכולו: "אני רוצה שבית המשפט יחמיר עם המחבלים. מגיע להם גזר דין מוות וגם שלילת זכויות. אני קורא לאזרחי המדינה להחרים ולהוקיע את המשפחה הזאת. נעקוב אחרי המשפט ונדאג שכולם יישבו בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר