המעמד לא יבוטל

הרבי הורה: למרות החתונה - ללמוד ב"ניטל"

בשל חתונת נכדת האדמו"ר מסאטמר, ביקשו עסקני החסידות לבטל את סדרי הלימוד והסעודה הקבועה הנערכה מדי שנה בליל ה"ניטל", אבל האדמו"ר הורה: "לקיים הכל כרגיל" (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אברמי ברגר)

בחסידויות רבות מציינים הערב (ראשון) את ליל ה"ניטל", בו לא לומדים תורה בשל חג ה"כריסמס" הנוצרי. עם זאת, בחלק מחצרות החסידים נוהגים דווקא לציין את ה"ניטל" באי לימוד תורה דווקא ב-6 בינואר, זאת בשל העובדה שבמזרח אירופה נהגו לציין את היום בתאריך זה.

בחסידות סאטמר, מציינים את ה"ניטל" בינואר כפי שנוהגות הקהילות במזרח אירופה, אולם בשנים האחרונות הנהיג האדמו"ר לחסידיו תקנה לפיה בימי הכריסמס יערכו החסידים "ימי התמדת התורה" - יומיים במסגרתם יתקיים לימוד רצוף ודרשות חיזוק ללומדים בחבורת "תורתך שעשועי" של סאטמר.

במסגרת ימי הכריסמס, פורשים החסידים מעבודתם, מתאספים במלון בסטנפרד קונטיקט ליומיים של לימוד תורה וסעודה מיוחדת במהלכה נמסרות דרשות חיזוק ללומדים. מידי שנה, לוקח חלק באירועי ה"ניטל" גם האדמו"ר מסאטמר, שאף נושא דברים בפני החסידים.

השנה, ביקשו עסקני החסידות לבטל את אירועי ה"ניטל", זאת בשל העובדה שמחר (שני) מחתן האדמו"ר את נכדו, בן לרה"צ ר' חנוך העניך אשכנזי. אלא שהרבי, כששמע על הבקשה לבטל את סדרי הלימוד ב'ניטל', קיים שיחת טלפון לאחראי על ארגון הלימוד, הרב יצחק שוורץ, ואמר כלו כי "מכבודו שמעמד ימי התמדת התורה ימשיך להתקיים כרגיל". לדברי החסידים, הרבי אמר כי הוא לא רוצה ש"ח"ו יבטלו את זה בגלל חתונה".

במהלך השבועיים האחרונים, ארגנו העסקנים בחסידות את האירוע כבכל שנה. על פי התכנון, במקביל לחתונה, ייערך בבית המלון הקבוע מעמד סיום מסכת "נדרים", כפי שנהוג מידי שנה באירועי ה"ניטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר