סינון סיני

בתוך כשלוש שנים סגרה ממשלת סין 13,000 אתרים

הממשל בסין ביצע אכיפה רחבה כנגד אלפי אתרים שונים בעלי אופי אלים ופוגעני, וחסמה מיליוני משתמשים לא מזוהים. וגם - פייסבוק וגוגל מחוץ לגבולות סין(ברשת)

(צילום: שאטרסטוק)

משטר חזק: במהלך השנים 2015 - 2018 (עוד מספר ימים) סגרו הרשויות בסין מעל - 13,000 אתרי האינטרנט ונחסמו יותר מ-10 מיליון גולשים שסירבו להירשם בשמותיהם האמיתיים ברשת. סין מנהלת משטר צנזורה קפדני במיוחד, האוסר גישה לערוצי חדשות ולאתרים מוכרים ברחבי העולם. בין האתרים שאסורים לשימוש – גוגל ופייסבוק.

סגירת האתרים ההמונית נעשתה בגין הפרת החוק "והניסיון לנקות את המרחב הקיברנטי", כך פרסמה סוכנות הידיעות הסינית Xinhua. עידן הפיקוח הנרחב על האתרים החל מעת שהנשיא שי ג'ינפינג מונה לתפקיד לפני חמש שנים אז החלה הממשלה להפעיל פיקוח הדוק על האינטרנט. מבקרי המהלך במדינה הקומוניסטית מאשימים כי מדובר במאמץ להגבלת חופש הביטוי ומניעת ביקורת על המפלגה השולטת.

בהודעת הממשלה הסינית נאמר כי מטרת האכיפה הייתה להסדיר את האינטרנט, ולהבטיח ביטחון לאומי ויציבות חברתית ולמנוע התפשטות של תוכן אלים ופוגעני האבטחה של האינטרנט נועדה לשמר את השלום והיציבות של המדינה לטווח ארוך

בסוכנות הידיעות טענו כי 90 אחוזים מהנסקרים במדינה תומכים במאמצי הממשלה לנהל את האינטרנט, 63 אחוזים טענו שבשנים האחרונות חלה ירידה ברורה בתוכן מקוון מזיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר