חידוש ישראלי

ארה"ב העניקה לישראל תשעה מטוסים שיצאו משימוש

בישראל תוכנן בתחילה להשתמש במטוסים עבור חלקי חילוף למטוסים שנמצאים בשימוש, אך בהמשך הוחלט להפוך את המטוסים הישנים לשמישים ולחדש אותם לחלוטין (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

לפני שנה קבלה ישראל במתנה משלוח של מטוסי F-15 ישנים מארצות הברית שנועדו לשמש כחלקי חילוף למטוסים החדשים. אך בסופו של דבר הוחלט בישראל למנף את המשלוח מייעוד של חלקי חילוף לחידוש טוטאלי של המטוסים, לצורך כך נשלחו המטוסים ליחידת האחזקה האווירית, כשהמטוס הראשון כבר לקראת סיום השיפוץ והוא עשוי להיכנס לשירות בתחילת השנה הבאה בטייסת חוד החנית.

המטוסים נחתו כאן בישראל בחודש ספטמבר האחרון לאחר שסיימו משמרת ארוכה בשרות המשמר הלאומי האמריקני. ולאחר כחודש הגיע המטוס התשיעי.

כשהגיעו המטוסים מסר חיל האוויר "קליטת המטוסים היא הזדמנות טכנית ותחזוקתית. הגעת המטוסים תאפשר להשתמש בהם כחלפים ובכך לשפר את הזמינות המבצעית של מערך מטוסי ה'בז'".

אך כנראה שהתכניות השתנו מאז ובישראל הוחלט לשדרג את המטוסים ולהפוך אותם לישראלים. מה שסייע לחיל האוויר להגיע למסקנה, היא כנראה העובדה שמדובר במטוסי F-15 דו-מושביים, בעלי יכולת נשיאת מכלי דלק תצורתיים (CFT), כלומר מטוס בעל עליונות אווירית ויכולת לשאת חימוש במשקל כבד לטווח ארוך מאוד או יכולת לשהות שעות ארוכות באוויר. מסיבות אלו החליטו בחיל האוויר להפוך את הכלי טיס הללו לבעלי תעודת זהות כחולה.

משימת השיפוץ הוטלה על יא"א 22 בבסיס תל נוף. בשלב הראשון של הפרויקט יוסבו ארבעה מטוסי F-15 לתצורה ישראלית וייכנסו לשימוש מבצעי בחיל-האוויר כמטוסי בז חדישים עם מערכות כחול-לבן. המטוסים החדשים יגדילו את סד"כ מטוסי ה-F-15 של חיל האוויר. בשלב השני יוסבו חמשת מטוסי ה-F-15 הנותרים ואלה יחליפו מטוסי ה-"בז" החד-מושביים שיצאו משירות בעתיד.

כאמור בתחילת 2018 יכנס לפעולה המטוס הראשון שחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר