חילולי השבת מתרחבים

אחרי תל אביב וגבעתיים: פתיחת חנויות בשבת - גם בחולון

'חוק המרכולים' טרם אושר ואל חילולי השבת בתל אביב ובגבעתיים מצטרפת גם העיר חולון • ראש העיר מוטי ששון הודיע על קידום חוק עזר עירוני שיאפשר את פתיחתם של עסקים בשבת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מוטי ששון, ראש עיריית חולון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

בזמן שבכנסת ממשיכים לדון ב'חוק המרכולים' הממשלתי - אותו יזם יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, נראה כי חקיקת החוק משיגה בינתיים תוצאה הפוכה: ראשי ערים מחוקקים חוק עזר עירוני המאפשר רשמית פתיחת מרכולים בשבת - כמו בתל אביב.

אחרי שעיריית גבעתיים החליטה לחוקק חוק עזר עירוני, כעת גם עיריית חולון הולכת בדרכיה וראש העיר מוטי ששון הודיע כי בכוונתו להגיש לחברי מועצת העיר חוק עזר עירוני שיאפשר את חילולי השבת במרכולים ברחבי העיר.

ששון מתכוון לאפשר פתיחה של כארבעים בתי עסק בשבתות. לדבריו: "בכוונתי לעשות כל שביכולתי לשמר את הסטטוס קוו הקיים בעיר במסגרתו ימשיכו מספר עסקים להיות פתוחים בשבת לרווחת התושבים".

חוק העזר עירוני החדש

"ספק אם חוק המרכולים יעיל בכלל", אומר בכיר בכנסת העוסק במאבק למען השבת, "במבחן התוצאה, 'אשר יגורנו בא', ראשי ערים מחוקקים חוק עזר עירוני, בינתיים לשר הפנים אין סמכות לפסול, ומה שלא היה מעולם בישראל הופך להיות חוקי".

לדבריו: "גם לאחר שהחוק יעבור - כרגע לא ברור מתי - ראש עיר שיחוקק חוק, יבוא דרעי ויפסול? העירייה תעתור לבג"צ ותטען על שוויוניות כמו בת"א, ועכשיו גם רמת גן וחון, כמעט בטוח שבג"צ יקבל את הטענה".

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי התייחס אמש לפתיחת המרכולים ברמת גן והתקשר לחזק את ראש העיר: "שוחחתי הערב עם ראש העיר גבעתיים רן קוניק. תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת".

גבאי הוסיף: "חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם - מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר