חילולי השבת

יעקב ליצמן נגד אבי גבאי: "גישה עוינת; דרך נלוזה"

הודעת אבי גבאי על תמיכתו בחילולי השבת בגבעתיים גורמת לכעס רב במפלגות החרדיות • ח"כ יעקב ליצמן אומר כי הגישה העיונת של גבאי מנטרלת סיכוי שיישבו איתו ביחד (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הודעתו של יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, על תמיכתו בראש עיריית גבעתיים רן קוניק בעניין תוכניתו להעביר חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבתות בעירו מעוררת כעס וזעם חריף במפלגות החרדיות המגנות את הגיבוי לפירצה הרשמית בסטטוס קוו והפגיעה בחומות השבת.

הבוקר (שני) תוקף ח"כ יעקב ליצמן את אבי גבאי מעל דפי עיתון 'המודיע' ומזהיר כי "עם גישה עוינת של גבאי לקודשי ישראל הוא מנטרל כל סיכוי שהמפלגות החרדיות יישבו איתו בעתיד".

לדברי ליצמן, "התנהגותו התמוהה בהתייצבות לצד הפוגעים בשבת קודש, אינה מצביעה על דרך מאחדת את העם אלא להיפך; לא על חזון אלא על היגררות לצד של הלא טובים. לא תהיה תפארתו על הדרך הנלוזה הזאת".

מלשכת גבאי נמסר בתגובה: "כפי שליצמן יודע, אבי גבאי הוא היחידי היום במערכת הפוליטית שמבין את המורכבות של כל הצדדים ויפעל לשילוב הצרכים השונים של האוכלוסיות השונות במדינה, כך שנוכל לחיות זה לצד זה ללא כפייה ועם הבנה וסבלנות מכל הצדדים. זו הדרך להפוך את ישראל למדינה הטובה בעולם".

כזכור, אמש התייחס גבאי לפתיחת המרכולים ברמת גן והתקשר לחזק את ראש העיר. לאחר מכן מסר כי "שוחחתי הערב עם ראש העיר גבעתיים רן קוניק. תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת".

גבאי הוסיף: "חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם - מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר