"חוויה מזעזעת"

תיעוד: הצפת גשמים בתוך פגיית התינוקות

בחלק מהפגייה של בית החולים שיבא שבתל השומר נצפו אתמול, ולא בפעם הראשונה, שלוליות מי גשמים: "הצוות המדהים עטף את התינוקות ופינה אותם לפגייה אחרת" • צפו (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההצפה ביחידת המעבר בפגייה (צילומים: אורטל גבע, פייסבוק / ynet)

אמש (ראשון) תועדו דליפה וטפטוף בתוך יחידה ששייכת לפגיית התינוקות בבית החולים שיבא שבתל השומר.

המקום שאמור היה להיות הסטרילי והמוגן ביותר, תואר כך בפוסט שהעלתה אזרחית לפייסבוק: "מוצף כאן גשם, טפטופים בלי סוף. אני יושבת ובוכה. הצוות המדהים עוטף בשקיות את המקום ורץ לעטוף את התינוקות שפונו לפגייה אחרת".

בראיון ל-ynet הוסיף שמואל, אביה של תינוקת השוהה באותה יחידה, שאף תיעד את המקרה: "החוויה מזעזעת. בתור אבא לילדה שנולדה לפני הזמן אני סומך על בית החולים ומגלה פתאום מחדל כזה. הייתי המום. זה אמור להיות מקום סטרילי ונקי. התינוקת שלי נמצאת ביחידת המעבר שבה התינוקות צריכים שמירה של 24 שעות וצריכים טיפול צמוד, בטחון, חום וטיפול נאות".

מכסים בניילון את יחידת המעבר

עם זאת, הדגיש שמואל, "הצוות הרפואי נהדר, האחיות נותנות כל כולן, אבל לטפל בתינוקייה כשחצי חדר מטפטף נשמע לי מוגזם. האחיות אומרות שזה קורה כל שנה - כלומר, זה ידוע לבית החולים".

"זה מקומם, מדובר בתינוקות חסרי ישע. הכתובת על הקיר - מים עומדים, בקטריות, נגיפים. אלו תינוקות שרק נולדו ואין להם מערכת חיסונית של אדם בוגר. אותי זה מאוד קומם והרגיז. לא עצמתי עין בלילה כשידעתי שהיא שם במצב כזה. זה אחד מבתי החולים המובילים בארץ ואחת המחלקות הרגישות ביותר. היום למזלי זה כבר טופל, אבל דברים כאלה לא צריכים לקרות", סיכם.

תגובת המרכז הרפואי שיבא לידיעה כפי שפורסמה ב-ynet: "התקלה תוקנה ואנו מתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית. אנו נמצאים בעיצומה של תכנונה והקמתה של מחלקת ילודים ופגים חדשה שתהיה הגדולה והחדשנית ביותר בישראל, לא רק מבחינת תשתיות אלא גם מבחינת ציוד רפואי, ויחד עם נבחרת הרופאים המובילה תעניק את הרפואה הטובה ביותר לכלל תושבי המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר