פרסום ראשון

בזכות הסרטון: חרדי זוכה מעבירה של תקיפת שוטרים • צפו

תושב ירושלים, שלדבריו נקלע להפגנת 'העדה החרדית' מול לשכת הגיוס בעיר, נעצר בידי שוטרים במקום וניסה להשתחרר מהם. בית המשפט זיכה אותו היום מסעיף האישום העיקרי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התיעוד שזיכה את החרדי (באדיבות המצלם)

יונתן בן גיגי, תושב ירושלים שהואשם בידי פרקליטות המדינה כי תקף שוטרים, יכול הבוקר (שני) לחייך מעט, לאחר שבית המשפט זיכה אותו מסעיף אישום זה.

בכתב האישום תואר כיצד לפני ארבעה חודשים התפרע בן גיגי באחת מההפגנות הקבועות של 'העדה החרדית' מול לשכת הגיוס בירושלים, ויידה אבן על השוטרים במקום.

פרקליטו, עו"ד נדב גדליהו, טען מנגד כי מרשו רק נקלע באקראי לזירה, לא נטל חלק פעיל בהפגנה ובוודאי שלא השליף אבנים.

השופט כאמור זיכה אותו היום מעבירות של "תקיפת עובד ציבור" ו"היזק לנכס במזיד", לאחר שקיבל חלקית את טענות ההגנה, אך מנגד הרשיע אותו בעבירה של התפרעות בעת שהתנגד למעצרו - האלים, כפי שניתן לצפות בתיעוד.

תיעוד זה הוא בין היתר שהוכיח את צדקת בן גיגי והוביל לזיכויו מסעיף העבירה העיקרי בו הואשם, לאחר שהראה כי לא יזם מצדו כל תקיפה נגד שוטרים.

"צפיתי שוב ושוב בסרטון (דקה 3:00), וניתן לומר כי האבן נזרקה מהכיוון בו עמד הנאשם. עם זאת, מהסרטון עולה בבירור כי השוטרים לא היו עם פניהם לכיוון האזור ממנו היא נזרקה", מנמק השופט את החלטתו.

יצוין, כי הנאשם שהינו חוזר בתשובה מגיל 13, הצהיר בבית המשפט שאף שלא שירת בצבא, בני משפחתו כן משרתים והוא עצמו כלל לא מתנגד לגיוס.

עו"ד נדב גדליהו (באדיבות המצלם)

עו"ד נדב גדליהו, פרקליטו של בן גיגי, אומר ל"כיכר השבת": "מדובר בהישג ראשון במעלה. דווקא הסרטון שהובא על ידי הפרקליטות הוכיח את חפות הנאשם. השוטרים טענו שהוא זרק את האבן על הניידת טענו שהיו בקשר עין עם הנאשם מרגע הזריקה ועד הפגיעה בניידת. אולם הסרטון הוכיח שהם כלל לא הסתכלו לכיוון הנאשם בעת זריקת האבן, ובכך נקבעה חפותו. חבל ששוב אנו עדים לעדויות שאינן אמת שניתנות על ידי אנשי החוק. טוב שאנו עומדים על המשמר, ושומרים על זכויות הנאשם ועל חפותו".

צפו בווידאו שזיכה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר