הקלטה שערורייתית

ייעץ למשטרה וגילה: "ההמלצות על נתניהו יכללו מידע חדש"

היועץ האסטרטגי ליאור חורב, שלפני כחודש וחצי נאלץ לנתק את קשריו עם משטרת ישראל ומפקדה, הפגין בקיאות תמוהה בפרטי חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חורב ונתניהו (צילומים: אלכס קולומויסקי, ynet / מארק ישראל סלם, לע"מ)

היועץ האסטרטגי ליאור חורב, שייעץ למשטרה עד לפני כחודש וחצי, אמר לאחרונה בנאום בכנס סגור באילת, כי המלצות המשטרה בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו, יתפרסמו בשבועיים - שלושה הקרובים והן צפויות "להביא הרבה מאוד מידע שלא ידוע לנו, תהיה כאן רעידת אדמה".

בהקלטה מכנס 'איגוד יחסי הציבור' שנחשפה היום (שני) ברשת ב, נשמע חורב אומר: "כשההמלצות יתפרסמו הן יכללו מידע שלא ידוע, כמו סעיפי האישום, פרטים מתוך הסעיפים ורשימת המעורבים המלאה. נתניהו לא מנהל מערכה על חפותו, אלא מערכה על שלמות הקואליציה. זו מערכה פוליטית ולא משפטית, ועד עכשיו הוא מצליח בה. הוא מתחזק קואליציה למרות חקירות מורכבות מאוד. נתניהו התחיל להיות נטל על הליכוד".

לאחר פרסום ההקלטה, בה נחשפת לכאורה מעורבות העמוקה של יועץ תקשורתי בפרטי חקירה חסויים של ראש הממשלה, אמר חורב בראיון סוער לרדיו: "זה לא סוד שגם בתיק הזה רב הנסתר על הגלוי, וכשדיברו על הדלפות מהמשטרה אמרו שהרבה מאוד מידע טרם שזף את עיני הציבור. זה שאתם מנסים לייחס לי פעילות פסולה במידע פנים בגלל שיקולים פוליטיים - אלה דברי בלע, זו אמירה שקרית ולא נכונה".

"אני יודע דבר אחד - בניגוד לקשקושים שלכם מדי בוקר, לא מדובר בהמלצות משטרה אלא בהמלצות פרקליטות שמלווה את התיק הזה. כל המלצת משטרה וכל חקירה שמסתיימת חושפת את כלל פרטי החקירה, כולל אלה שהיו עד כה מוכמנים מהציבור".

כזכור, לפני כחודש וחצי הודיע חורב כי הוא מבקש לסיים את תפקידו, וכך אכן כאמור אירע, לאחר שבליכוד תקפו שוב ושוב את הקשר בין מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ליועץ האסטרטגי העוין את נתניהו.

בתגובה לידיעה, פרסמה הבוקר משטרת ישראל את ההודעה הבאה: "כפי שציינו פעמים רבות בעבר, שום יועץ חיצוני לא חשוף ולא היה חשוף לחומרי חקירה, בוודאי לא בתחום שאפילו בכירי משטרת ישראל אינם חשופים להם. בנושאים רגישים אלה, משטרת ישראל מעבירה מידע לציבור בהודעות רשמיות בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, תוך שמירת האיזון בין צרכי החקירה, זכויות הנחקר וזכות הציבור לדעת".

"אנו מבקשים מהציבור להתמקד אך ורק במידע רשמי המפורסם מעת לעת על ידי דוברות המשטרה, שאר המידע הינו באחריות המפרסם בלבד. למעלה מן הצורך נאמר כי הרוב המכריע של המידע המתפרסם, עונה להגדרה של דיסאינפורמציה, חלקה מכוונת על ידי בעלי עניין וחלקה בשל שטחיות וניסיון 'להשלים פערי מידע' ללא הפרדה בין עובדות להערכות. לא פעם מואשמת המשטרה ב'הדלפה' בשם 'גורמים' כאלו ואחרים, כאשר אין בין הפרסום ובין המציאות, דבר וחצי דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר