חשש לחדירה

סימני עקבות בגבול ירדן; צה"ל מנהל מצוד

החל מהבוקר נערכים על ידי כוחות הביטחון חיפושים אחר אדם בודד שככל הנראה חצה את הגבול מירדן לתוך ישראל, זאת לאחר שזוהו סימני חדירה. הרקע לאירוע נחקר (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הגבול עם ירדן (צילום: יניב נדב, פלאש 90)

במהלך סריקה שגרתית של כוח צה"ל הבוקר (שני) לאורך הגבול עם ירדן, זוהו עקבות המעידות על חציה לשטח הארץ.

צה"ל, בשיתוף משטרת ישראל ושב"כ עורכים סריקות ומצעים בדיקות במרחב לאיתור המסתנן.

מדובר צה"ל נמסר כי "ככל הנראה מדובר בחציה של אדם אחד". עוד נמסר כי "הרקע לאירוע נבדק".

כזכור, לפני כחצי שנה היה אירוע חדירה לישראל של אזרח לבנוני שגרם להערה פיקודית למג"ד, הדחה של סגן מפקד פלוגה מתפקידו והעמדה לדין משמעתי של ארבעה קצינים וחיילים. בעקבות המחדל הביטחוני התקיים תחקיר בראשות מפקד פצ״ן, אלוף יואל סטריק, במסגרתו הופקו לקחים מבצעיים באשר לתפקוד הכוחות בעת האירוע.

כזכור, האזרח הלבנוני נתפס בתחנה המרכזית בקריית שמונה על ידי אזרחים שחשדו בו. הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה ומשם הועבר לחקירה של זרועות הביטחון. בצה"ל מסרו כי הוא חדר לשטח הארץ באזור מושב מרגליות הסמוך לגדר, וכי לא היה חמוש. ככל הנראה הוא אף היה כמה ימים בישראל מבלי שאף אחד שם לב.

בפיקוד צפון בדקו כיצד הלבנוני לא זוהה באף שלב על-ידי התצפיות שסורקות את הגבול ולא נעצר על-ידי כוחות הצבא שאחראים על הגזרה. הוא חדר לעומק של כשלושה קילומטרים בקו אווירי עד למרכז קריית שמונה. ככל הנראה הוא צעד את המרחק הזה דרך כבישי האזור, מרחק של כעשרה קילומטרים מבלי שאיש עצר אותו.

בשנים האחרונות עצרו כוחות צה"ל כמה פעמים אזרחים לבנונים שניסו לחצות את הגבול לישראל, אך הם נעצרו בקרבת גדר המערכת לאחר שזוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר