"סוכן מוסד"

איראן תוציא להורג מדען גרעין שריגל לטובת ישראל

המדען אחמד רזא ג'לאלי שהואשם בריגול חמור לטובת מדינת ישראל דרך המוסד, הודה בראיון כי סיפק מידע על מספר מדענים, שהוביל למיתתם של אחדים מהם (העולם הערבי)

חיסול אחד המדענים ב2010 (צילום: סוכנות הידיעות האירנית)

בית המשפט העליון באיראן אישר כי על מדען הגרעין האיראני שהואשם בריגול לטובת המוסד הישראלי הוטל עונש מוות. המרגל, ד"ר , שנמצא במאסר מחודש אפריל 2016, סיפק ראיון לטלוויזיה שם הודה כי סיפק לביון הישראלי מידע על מדעני גרעין, וביניהם שני מדענים שחוסלו בשנת 2010.

השאלה אם הודאתו של ג'לאלי הוצאה בכפיה תשאר פתוחה מאחר וארגוני זכויות אדם הפועלים ברפובליקה האסלאמית טוענים כי עצורים בדרך כלל אינם זוכים למשפט צדק או לזכויות בסיסיות.

על פי הידיעות שפורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית אין אפשרות לבטל את ההחלטה על גזר דין מוות, אך טרם ידוע מתי יוצא המדען להורג.

בחודש שעבר אמר ראש המוסד יוסי כהן בטקס הוקרה מיוחד ששירות הביון הישראלי מבצע מאות אלפי פעילויות מדי שנה. "חלקן מסובכות ועמוקות בלב מדינות האויב", אמר והוסיף כי איראן פועלת לפיצוח יכולות גרעיניות בנוסף לחימוש חיזבאללה וחמאס. "טהרן ממשיכה בחזון שלה להשגת יכולת גרעינית משמעותית, שמטרתה להוביל ליכולת גרעינית צבאית".

בכתב התביעה שהוביל לפסק הדין מפורט כי המידע שהעביר ג'לאלי, שהוגדר כ"סוכן מוסד", הוביל להתנקשות במדעני גרעין בכירים במדינה. "הוא העביר למוסד מידע רגיש על מתקני צבא וגרעין תמורת כסף ואזרחות שבדית", צוין בכתב האישום. על פי דיווחים בתקשורת האירנית, התובע טען שג'לאלי העביר למוסד פרטים על שלושים דמויות מרכזיות בתכנית הגרעין האירנית, ובהם שני המחוסלים מ-2010.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר