"מלכודת"

עו"ד אלי לוי: "יש משקיעי ביטקוין שלא קיבלו את כספם"

מנהל מחלקת החקירות של הרשות לניירות ערך, עו"ד אלי לוי הזהיר מפני ההשקעה בביטקוין ואמר כי מדובר במלכודת שיכולה להביא לנפילתם של המשקיעים הנלהבים (שוק ההון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עו"ד אלי לוי (צילום: כלכליסט)

האם להשקיע בביטקוין? עו"ד אלי לוי מנהל מחלקת החקירות של הרשות לניירות ערך מזהיר בחריפות נגד וממליץ להתרחק מכך במהירות.

"בשנים האחרונות זיהינו סכנות חדשות לרבות מסחר אופציות בינאריות, כאלה שסיכנו משקיעים. טיפלנו בהם בנחישות ביד רמה", כך אמר הבוקר (ב') לוי, בוועידת התחזיות 2018 של "כלכליסט".

לוי הסביר כי "בימים אלו יש איום חדש על כספי הציבור, הזרמת סכומים להשקעות בתחום המטבעות הדיגיטליים. זה מוצר חדשני, אבל נראה לי שרבים מהמשקיעים לא מבינים עובדה מאד פשוטה כי במבנה השוק הזה יש סכנה של נפילה ומלכודת עבורם. שימו לב שאין שם השקעות מוסדיות, וההשקעה תהפוך למלכודת שתוביל להפסד ניכר".

"זהו שוק ללא רגולציה - אותה מילה גסה שנוהגים לומר, פלטפורמות עלומות ופרוצות של מסחר, ויש משקיעים ישראליים שלא קיבלו כסף כבר כמה שבועות", חשף לוי.

לדבריו, תחום המסחר של המטבעות הדיגיטליים כבר מעלה כמה תמרורי אזהרה לרבות מקרים בהם "אנו מזהים פעילות של הלבנת הון ומניפולציות, ואני חושש שעוד נתגעגע לנזקים של האופציות הבינאריות". לוי מסכם את הנושא בהמלצה חד משמעית לפיה "אני קורא לכם לא להתפתות לסיפורים להתעשרות מהירה או תשואות חריגות כי הרשות לניירות ערך כבר תגיע, וכשהיא תגיע זה יהיה מאוחר מדי עבורכם", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר