איומים על ישראל

חמאס: משמרות המהפכה יסייעו במאבקנו

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, טען כי בכיר משמרות המהפכה האיראניות, קאסם סולימאני, הבטיח לו כי משמרות המהפכה יעמדו לצד ארגונו במאבק על ירושלים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יחיא סינוואר (צילום: תקשורת ערבית)

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר היום (ב') שקאסם סולימאני, מפקד כוח אלקודס במשמרות המהפכה האיראניים, הבטיח בשיחת טלפון להנהגת חמאס שמשמרות המהפכה יעמדו לצדה במאבק על ירושלים. לא ברור עדיין מה משמעות ההכרזה שככל הנראה תתבטא במימון איראני לטרור.

דבריו של סינוואר מגיעים אחרי שסולימאני כבר יצר קשר בשבועות האחרונים עם הנהגות הזרועות הצבאיות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי, שאיראן היא הפטרון שלו - זאת אחרי גילוי שתי המנהרות ההתקפיות מרצועת עזה לישראל.

בעבר היו היחסים בין חמאס לאיראן טובים מאד אך מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה נוצר קצר בין טהרן לארגון הטרור. בחודשים האחרונים, מאז נבחרה לחמאס הנהגה חדשה, חודשו היחסים בין הארגון לבין טהרן, במסגרת חימום היחסים ביקר סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי שלוש פעמים בתוך תקופה קצרה בטהרן, ונפגש שם עם בכירי השלטון וכן עם קצינים בכירים במשמרות המהפכה.

בחמאס קיוו בשבועות האחרונים להצית את השטח כנגד ישראל, ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר השבוע בוועדת החוץ והביטחון בכנסת כי ארגון הטרור העזתי ניסה ליצור פיגועים בשטחי יו"ש כדי לגרום לרשות הפלשתינית להיות אף היא חלק מהמאבק נגד ישראל.

עד עתה הצליח חמאס להביא מידי שבוע ביום שישי מאז הכרזת טראמפ, כמה אלפי מפגינים לגבול ישראל עזה כמו גם לכמה רקטות שנורו לעבר ישראל אך המחאה בינתיים לא הגיע למימדים לו ציפו ככל הנראה בארגון הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר