נתב"ג: 5 מיליארד שקלים יושקעו בשיפוץ ובהרחבה

אלו שצפו את המספר האדיר הזה לשנת 2030 נדהמים לגלות כי התחזית שלהם מאוחרת בכשש שנים, וכי רק בשנה החולפת עברו בנתב"ג 20 מיליון נוסעים (תיירות)

נתב"ג (צילום: משה שי פלאש 90)

הערכות משרד התחבורה בנוגע לתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון מתנפצות בזו אחר זו. התחזית שלפיה בשנת 2030 יעברו בנמל התעופה בן גוריון 30 מיליון נוסעים תתממש ככל הנראה מוקדם מאוד מן הצפוי. על פי התחזיות העכשוויות כבר ב-2024 יקבל נתב"ג את פניהם של כמות האנשים האדירה הזו.

בלי שום קשר לתחזית ובשקט יחסי נטול חגיגות עבר בנתב"ג הנוסע ה-20 מיליון וסימן את הגידול שחל השנה לעמת השנה שעברה ב17%

הערכת משרד התחבורה והנהלת נתב"ג היא שבשנה הקרובה יעברו בנתב"ג מעל 23 מיליון נוסעים. נוכח הגידול, כאשר כבר עכשיו יש בקשות לתוספת של 7,000 "סלוטים" (תיאום חלונות לטיסות) לקיץ 2018, נערכים ברשות שדות התעופה עם תוכנית להתאמת התשתיות.

עלות תוכנית שיפור התשתיות המקיפה של רשות שדות התעופה הינה 5 מיליארד שקלים, שישמשו להרחבת הבניין הקרקעי בטרמינל 3, הוספת 86 דלפקי בידוק ותהליכי צ'ק אין עצמאי. כמו כן יורחב אזור הבידוק הביטחוני לכבודת היד ב־6 מכונות בידוק נוספות תוך הכנסת שיפורים טכנולוגיים וביומטריים.

כבר בשבועות הקרובים יתווספו לטרמינל 3 עוד 8 שרוולי יציאה למטוסים ושני שערי יציאה לאוטובוסים עם פתיחת הזרוע הרביעית.

בשל הגידול בטיסות הלואו קוסט והתחזית להכפלת מספר הנוסעים בטרמינל 1 מ-1.4 מיליון השנה לכ-3 מיליון נוסעים (יוצאים) כבר ב-2019, יתווספו לו דלפקי רישום לטיסה, יורחב אזור הבידוק לכבודת היד וכן יתוגברו עמדות ביקורת הגבולות ומספר שערי היציאה למטוסים.

פינוי אזור המטענים הקרוב לטרמינל 1 יאפשר את הגדלת קיבולת הנוסעים של הטרמינל לטיסות פנים ולגידול הצפוי עם סגירתו של שדה דב. התוכנית לטווח הארוך יותר היא שטרמינל 1 יהיה טרמינל עצמאי לגמרי לטיסות לואו־קוסט, והנוסעים בטיסות אלה גם יצאו ממנו וגם ייכנסו לישראל דרך טרמינל זה. זאת כאשר לטיסות הפנים־ארציות ייבנה טרמינל נפרד.

מדיניות השמיים הפתוחים שהוביל שר התחבורה ישראל כץ היא זאת שגרמה לגידול האדיר בכמויות הנוסעים. ברשות שדות התעופה אמרו "אנו מחויבים להאצת הפיתוח של נתב"ג כדי למנוע מצב בו שער הכניסה והיציאה האווירי העיקרי של מדינת ישראל ייסתם ב'פקק' של נוסעים ומטענים. התוכנית תיתן מענה לצורכי נתב"ג המיידיים ולמענה לתנועת הנוסעים הגוברת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר