אנטישמיות באתונה

אופנוענים התיזו צבע אדום על השגרירות

עשרה אופנוענים חברי ארגון השמאל הקיצוני "רוביקון" תקפו את שגרירות ישראל באתונה באמצעות בקבוקי צבע אדום שהותזו על הבניין מבחוץ • צפו בתיעוד שלהם לאירוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: EPA-EFE/SIMELA PANTZARTZI)

עשרה אופנוענים חברי ארגון השמאל הקיצוני "רוביקון" תקפו הבוקר (ב') בבקבוקי צבע אדום את בניין שגרירות ישראל באתונה בירת יוון. הם הגיעו למקום סמוך לשעה 6:00 בבוקר חבושים בקסדות ולבושים בגדי עור. לאחר מכן פרסמו סרטון המתעד את ה"התקפה".

בסרטון שהופץ ברחבי הרשת נראו עשרת הרוכבים מגיחים מהחשיכה ומסתערים על בניין השגרירות שכנראה לא היה מאויש באותו הזמן.

בהודעה שפרסמו אנשי רוביקון, כתבו: "אנו מזדהים עם הפלסטינים. אומה שבמשך עשרות שנים הם קורבן של דיכוי. במציאות מפעילים על הפלסטינים לחץ לעזוב את האדמה שלהם. זהו טיהור אתני ברמת עצימות נמוכה במשך עשרות שנים. השאלה שעולה מהמאבק הפלסטיני שצריכה לעמוד בפני כולנו היא השאלה של אופי המאבק הפלסטיני לעצמאות. זוהי שאלה של הישרדות של אומה באדמה שעליה נולדה. היום בשעה 06:05 בבוקר התקפנו את חזית שגרירות ישראל באתונה עם עשרות בקבוקי צבע".

ועוד נמסר מרוביקון: "ב -1949, לאחר מאות שנים של רדיפות, חלק מהעם היהודי מצא מקלט 'בטוח' על ארץ שיש לה מקום מרכזי במסורת היהודית. אבל אחרים חיו בארץ הזאת. איך ייתכן שאנשים שמתנגדים לרדיפה של עם אחד מסכימים שירדפו עם אחר? מדינת ישראל היא אולי המקרה היחידי של דמוקרטיה בורגנית המבטיחה (לישראלים) חירויות אזרחיות בסיסיות בעת היותה פונדמנטליסטית. אנו קרובים יותר לפלסטינים ממה שאנו חושבים שיוון צריכה להתקרב למדינת ישראל".

לא ברור אם האירוע האנטישמי קשור ישירות להכרזתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל או "רק" כמעשה אנטישמיות נוסף ביבשת הישנה. יצוין, כי יוון נחשבת למדינה ביחסים טובים עם ישראל והצבעתה באו"ם השבוע נגד הצהרת טראמפ הייתה מפתיעה למדיי.

צילום: EPA-EFE/SIMELA PANTZARTZI
צילום: EPA-EFE/SIMELA PANTZARTZI

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר