ניו יורק במלחמה נגד האופניים החשמליים

האופניים החשמליים הפכו לפתרון זול ויעיל אך מסוכן עבור רבים אך בניו יורק החליטו לשים לכך קץ והעירייה הודיעה שתקנוס בעלי עסקים שיעסיקו שליחים כאלה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו הודיע בסתיו שמתחילת 2018 עסקים שהעובדים שלהם משתמשים באופניים חשמליים עלולים לקבל קנס של 100 דולר במקרה שהעובדים יעוכבו, ו-200 דולר על עבירה נוספת.

"לא חוקי להשתמש ברחובות באופניים חשמליים, ומי שבראש שרשרת המזון צריך להיות אחראי", אמר דובר העירייה אוסטין פינאן. "במקום להתמודד רק עם הרוכבים, אנחנו מתמודדים עם החנויות שמסיטות מבט ומותירות את העובדים שלהן להתמודד עם הקנס", הוסיף הדובר.

המדיניות החדשה של ניו יורק היא כתוצאה מהסכנה אותה חשים גם תושבי ערים רבות בישראל. תושבים רבים מספרים איך אופניים חשמליים, שנראים כמו אופניים רגילים אך יכולים להגיע ל-30 קמ"ש או יותר, הגיעו משום מקום במהירות גבוהה וכמעט פגעו בהם ברחוב. תאונות רבות נגרמות גם לרוכבים שמתרסקים במהירות גבוהה בעצמים שונים או ברכבים.

מי שיסבול רבות מההחלטה הם בעיקר השכבות החלשות שהאופניים החשמליים היוו פתרון מושלם וזול בעבורם. רבים מהם השתמשו בהם לביצוע שליחויות בשכר במקום באופנוע רגיל שיקר הרבה יותר ודורש רישיון וביטוח וכמובן דלק.

דו לי, שבעבודת הדוקטורט שלו חוקר את חייהם של השליחים בניו יורק, אומר שהאופניים החשמליים עשו שינוי עצום עבור השליחים בעיר. רבים מהשליחים הם בגיל העמידה או מבוגרים יותר, עובדים בשכר שעתי וגומאים מרחקים רבים בלחץ זמן. "הם לא יכולים לעשות את העבודה שלהם בלי אופניים חשמליים", הוא טוען.

פעילים בתחום התחבורה טוענים שהמאבק של ניו יורק בתופעה אינו הגיוני, מסיבות סביבתיות או בטיחותיות – בשעה שקטנועים שמהירים וכבדים מהם ממשיכים להיות חוקיים, ושעסק שמשתמש בקטנוע למשלוחים צריך תעודת ביטוח. הם דורשים מהעירייה לפרסם נתונים שמראים אם האופניים החשמליים מהווים סכנה בטיחותית חריגה בהשוואה לכלי רכב אחרים. טענות אלו כמובן מתעלמות מהעובדה שהאופנועים הכבדים לא נוסעים על המדרכות.

החוק הפדראלי מתייחס לאופניים חשמליים שנוסעים במהירות של 30 קמ"ש או פחות כאופניים רגילים, והחוק של מדינת ניו יורק לא מרשה לרשום אותם כרכבים ממונעים. כמעט אלף אופניים חשמליים הוחרמו על ידי המשטרה בשנה החולפת, עלייה של מאות אופניים בהשוואה ל-2016.

אליזבת גורדן, עורכת דין מארגון Make the Road New York, אמרה שהמסעדות כבר מצפות מהשליחים שיקנו אופניים חשמליים לעבודה. "הם חייבים שיהיו להם אופניים כאלה לעבודות שלהם", היא אומרת. "אנחנו חושבים שאפילו שהמדיניות היא להגיע למסעדות, זה יפגע בסופו של דבר בעובדים עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר